Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Intrunirile comitetului de securitate si sanatate in munca

comitet securitate in muncasanatate in muncaimbolnaviri profesionale

Valabil la 8.09.2011

Desfasurarea intrunirilor unui comitet de securitate si sanatate in munca este conditionata de o serie de dispozitii care privesc alegerea presedintelui si secretarului comitetului de securitate si sanatate in munca sau derularea propriu-zisa a unei astfel de intruniri.

Astfel, in primul rand, se va preciza ca orice comitet de securitate si sanatate in munca se intruneste cel putin o data pe trimestru si ori de cate ori este necesar, iar aceasta responsabilitate revine angajatorului. De asemenea, trebuie stiut ca presedintele si secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca, cu consultarea reprezentantilor lucratorilor, stabilesc ordinea de zi a fiecarei intruniri si o transmit membrilor comitetului, Inspectoratului Teritorial de Munca si, daca este cazul, serviciului extern de protectie si prevenire, cu cel putin 5 zile inaintea datei stabilite pentru intrunirea comitetului.

Se considera ca angajatorul sau reprezentantul sau legal este presedintele comitetului de securitate si sanatate in munca. Lucratorul desemnat sau reprezentantul serviciului intern de prevenire si protectie este secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca. Secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca convoaca in scris membrii comitetului cu cel putin 5 zile inainte de data intrunirii, indicand locul, data si ora stabilite.

La fiecare intrunire, secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca incheie un proces-verbal care va fi semnat de catre toti membrii comitetului.     Comitetul de securitate si sanatate in munca este legal intrunit daca sunt prezenti cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
Comitetul de securitate si sanatate in munca va conveni cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor prezenti. Secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca va afisa la loc vizibil copii ale procesului-verbal incheiat.

Secretarul comitetului de securitate si sanatate in munca transmite Inspectoratului Teritorial de Munca, in termen de 10 zile de la data intrunirii, o copie a procesului-verbal incheiat. La intrunirile comitetului de securitate si sanatate in munca, vor fi convocati sa participe lucratorii desemnati, reprezentantii serviciului intern de prevenire si protectie si, in cazul in care aveti contract cu unul sau mai multe servicii externe de prevenire si protectie, reprezentantii acestora. La intrunirile comitetului de securitate si sanatate in munca pot fi invitati sa participe si inspectori de munca.

Conditiile de functionare a unui comitet de securitate si sanatate in munca se stabilesc printr-un regulament propriu de functionare.


Comitetul de securitate si sanatate in munca - decizie infiintare, regulament organizare si functionare

Comitetul de securitate si sanatate in munca este constituit in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, modificata si completata, a Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca si in conformitate cu Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006 la societatea S.C. ........................ S.R.L. cu sediul in .........................., avand CUI RO ................ si inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J......../......../..............
           
Reprezentant legal al societatii Domnul ..........................., in calitate de Administrator

Decizia nr. .............................  din .....................................

Art. 1
in scopul de a asigura implicarea salariatilor, la elaborarea si aplicarea deciziilor in domeniul protectiei muncii, se constituie Comitetul de securitate si sanatate in munca la S.C. .................. S.R.L.

Art. 2
Comitetul de securitate si sanatate iin munca la S.C. ................................ S.R.L. organizeaza si coordoneaza masurile de protectia muncii Comitetul de securitate si sanatate in munca functioneaza in baza regulamentului de functionare propriu.

Art. 3
Componenta  Comitetului de securitate si sanatate in munca:
-    Presedinte: ……………….. - Conducatorul persoanei juridice
-    Membri: a) ........................... - serviciu intern/extern
         b) Medicul de medicina a muncii S.C. ………………… reprezentat prin …………………
                     c) Reprezentatii salariatilor: ................................. (alesi pe o perioada de 2 ani)
-    Secretar: ............................................... - Conducatorul compartimentului de protectie a muncii sau
                                                                         persoana desemnata cu atributii in domeniu

Regulament de organizare si functionare a Comitetului de securitate si sanatate in munca

Angajatorul are obligatia sa asigure intrunirea Comitetului de securitate si sanatate in munca cel putin o data pe trimestru si ori de cate ori este necesar. Ordinea de zi a fiecarei intruniri este stabilita de catre Presedinte si secretar, cu consultarea reprezentantilor lucratorilor, si este transmisa membrilor Comitetului de securitate si sanatate in munca, Inspectoratului Teritorial de Munca si, daca este cazul, serviciului extern de protectie si prevenire, cu cel putin 5 zile inaintea datei stabilite pentru intrunirea comitetului.

Secretarul Comitetului de securitate si sanatate in munca convoaca in scris membrii comitetului cu cel putin 5 zile inainte de data intrunirii, indicand locul, data si ora stabilite. La fiecare intrunire secretarul Comitetului de securitate si sanatate in munca incheie un proces-verbal care va fi semnat de catre toti membrii comitetului. Comitetul de securitate si sanatate in munca este legal intrunit daca sunt prezenti cel putin jumatate plus unu dintre numarul membrilor sai.

Comitetul de securitate si sanatate in munca convine cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor prezenti. Secretarul Comitetului de securitate si sanatate in munca va afisa la loc vizibil copii ale procesului-verbal incheiat. Secretarul Comitetului de securitate si sanatate in munca transmite Inspectoratului Teritorial de Munca, in termen de 10 zile de la data intrunirii, o copie a procesului-verbal incheiat.

Atributiile comitetul de securitate si sanatate in munca:
Comitetul de securitate si sanatate in munca va avea urmatoarele atributii:
a) analizeaza si face propuneri privind politica de SSM si planul de prevenire si protectie;

b) urmareste realizarea planului de prevenire si protectie, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizarii prevederilor lui si eficienta acestora din punct de vedere al imbunatatirii conditiilor de munca;

c) analizeaza introducerea de noi tehnologii si alegerea echipamentelor, luand in considerare consecintele asupra securitatii si sanatatii lucratorilor si face propuneri in situatia constatarii anumitor deficiente;

d) analizeaza alegerea, cumpararea, intretinerea si utilizarea echipamentelor de munca, a echipamentelor de protectie colectiva si individuala;

e) analizeaza modul de indeplinire a atributiilor ce revin serviciului extern de prevenire si protectie, precum si mentinerea sau, daca este cazul, inlocuirea acestuia;

f) propune masuri de amenajare a locurilor de munca, tinand seama de prezenta grupurilor sensibile la riscuri specifice;

g) analizeaza cererile formulate de lucratori privind conditiile de munca si modul in care isi indeplinesc atributiile persoanele desemnate si/sau serviciul extern;

h) urmareste modul in care se aplica si se respecta reglementarile legale privind SSM masurile dispuse de inspectorul de munca si inspectorii sanitari;

i) analizeaza propunerile lucratorilor privind prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale si imbunatatirea conditiilor de munca si propune introducerea acestora in planul de prevenire si protectie;

j) analizeaza cauzele producerii accidentelor de munca, imbolnavirilor profesionale si evenimentelor produse si poate propune masuri tehnice in completarea masurilor dispuse in urma cercetarii;

k) efectueaza verificari proprii privind aplicarea instructiunilor proprii si a celor de lucru si face un raport scris privind constatarile facute;

l) dezbate raportul scris, prezentat Comitetului de securitate si sanatate in munca de catre conducatorul unitatii cel putin o data pe an, cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca, la actiunile care au fost intreprinse si la eficienta acestora in anul incheiat, precum si propunerile pentru planul de prevenire si protectie ce se va realiza in anul urmator.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comitet securitate in muncasanatate in muncaimbolnaviri profesionale

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Septembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Intrunirile comitetului de securitate si sanatate in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


28-Sep-2011

Informatii utile si la subiect. Doresc sa primesc astfel de informatii in domeniile S.S.M. si S.U.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Incetare Contract De Munca In Perioada De ProbaIntrebare: Buna ziua! Am un salariat caruia i-am dat notificarea din partea angajatorului cu incetarea cim in perioada de proba, in data de 17.05.2019, aceasta fiind ultima zi lucrata. Incetarea in Revisal trebuie facuta azi sau luni? Multumesc
 

Raspuns: Buna ziua.<br />Puteti sa transmiteti si astazi incetarea CIM (data incetare: 20.05.2019), sau... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]