Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sanatatea in munca: Stresul in munca si factorii care conduc la aparitia lui

stresul in muncaagenti stresorimediul de munca

Stresul in munca poate fi definit ca fiind rezultatul cel mai daunator, fizic si psihic, ce se produce cand cerintele postului nu se potrivesc cu resursele, capacitatile si nevoile angajatului. Cu alte cuvinte, stresul in munca apare atunci cand solicitarile mediului de munca depasesc capacitatea angajatilor de a le face fata.

Principalii factori care conduc la stres (agentii stresori) sunt:

* Factori intrinseci activitatii si ritmul de munca:
- sarcina de munca supra/subdimensionata in raport cu capacitatea executantului, ce poate conduce fie la - suprasolocitare, fie la subsolicitare;
- lipsa controlului asupra ritmului de munca.

* Factori organizationali si de conducere:
- ambiguitatea rolului (sarcinilor);
- slaba comunicare si lipsa de informare in cadrul organizatiei;
- lipsa de consultare si participare la luarea de decizii;
- restrictii nejustificate in raport cu comportamentul in munca;
- lipsa posibilitatii de control si autocontrol.

* Relatiile la locul de munca:
- relatii dificile cu sefii, colegii si/sau subordonatii;
- lipsa sentimentului de apartenenta la grup;
- climat psihosocial necorespunzator;
- lipsa aprecierii, recunoasterii si sustinerii din partea celorlalti;
- izolare fizica sau sociala.

* Factori ai mediului fizic:
- factori cu nocivitate obiectiva sau perceputi ca nocivi: zgomot, vibratii, iluminat necorespunzator, noxe chimice, radiatii etc.;
- existenta riscului de accidentare.

Cum recunoasteti starea de stres?

Efectele stresului profesional se pot manifesta in plan comportamental, fiziologic si psihologic. Posibilele semne care va pot ajuta sa identificati stresul in stadiu incipient sunt:
- Performanta scazuta in munca � greseli, lipsa de decizie, semne de oboseala, rezistenta la schimbare;
- Neimplicare � pierderea interesului pentru munca, pasivitate, intarzieri, absenteism sau cresterea absentelor din motive medicale;
- Comportament agresiv � iritabilitate, criticarea celorlalti, abuzuri verbale, hartuire vandalism;
- Comportament negativ � nervozitate, certuri, ton necorespunzator, refuzul de a asculta sfaturile si sugestiile celor din jur.

Problema stresului trebuie sa fie una dintre preocuparile angajatorului?

Da, din cel putin doua motive:
1) Ca angajator aveti obligatia legala sa asigurati angajatilor dvs. conditii care sa nu conduca la imbolnaviri profesionale. Şi stresul este un factor de risc care provoaca imbolnavire profesionala.
2) Ca angajator veti dori sa reduceti costurile provocate de stres, costuri date de:
- scaderea productivitatii muncii ca urmare a reducerii performantelor angajatilor;
- fluctuatia de personal;
- cresterea absentelor pe caz de boala.

Ce trebuie sa faceti pentru a elimina sau preveni stresul in munca?

Atunci cand stresul poate conduce la imbolnavire profesionala, iata ce trebuie sa faceti ca angajator:
- Identificati riscurile de stres in munca;
- Stabiliti persoanele care pot fi afectate de stres si in ce mod;
- Evaluati riscurile de stres in munca;
- Adoptati masuri de eliminare sau reducere a stresului la locul de munca.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stresul in muncaagenti stresorimediul de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 24 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sanatatea in munca: Stresul in munca si factorii care conduc la aparitia lui Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cerere Pentru Ajutor De 1/4 Din Pensia Sotului Decedat.Intrebare: Va rog sa-mi spuneti cand pot beneficia de un ajutor lunar de 1/4 din pensia sotului decedat, incepand din 2019 sau din 2021 cf. noi legi a pensiilor? Conditiile sunt indeplinite. Va multumesc.
 

Raspuns: Doar din 2021 va intra in vigoare prevederea cu ajutorul de deces pentru copii si sotul supravietuit... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]