Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Ce poate face angajatorul pentru a evita stresul in companie

factori de strescompanieriscuri stresangajati

Valabil la 2.09.2011

Stresul la locul de munca reprezinta o problema pe care foarte multi angajatori nu o trateaza cu seriozitate si nu identifica riscurile pe care acest factor le poate crea pentru societate. In schimb, in alte tari acestui aspect legat de campul muncii i se acorda importanta pe care o merita si sunt mereu dezbatute si gasite solutii pentru combaterea potentialilor factori de stres in cadrul companiilor. Astfel, in Uniunea Europeana, stresul in munca reprezinta a doua problema de sanatate legata de activitatea profesionala, dupa afectiunile dorsale, printre cele mai des intalnite probleme de sanatate de la locul de munca. Acesta afecteaza 28% dintre angajatii UE.

Stresul in munca poate fi cauzat de riscuri psihosociale cum sunt proiectarea activitatilor, organizarea muncii si management, de exemplu: solicitari profesionale deosebite si posibilitati reduse de control asupra propriei activitati sau probleme cum ar fi violenta si hartuirea la locul de munca. Unele riscuri fizice cum sunt zgomotul si temperatura din mediul de munca pot, de asemenea, sa cauzeze stresul in munca.

Pentru o definitie cat se poate de clara, se poate spune ca stresul legat de activitatea profesionala apare atunci cand solicitarile mediului de munca depasesc capacitatea angajatilor de a le face fata sau de a le mentine sub control. Stresul nu este o boala in sine, dar daca este intens si de durata, poate sa conduca la aparitia unor probleme de sanatate mentala si fizica.

Starea de presiune, poate sa imbunatateasca performantele si sa aduca o anumita satisfactie in munca, prin atingerea obiectivelor urmarite. Dar atunci cand presiunile depasesc anumite limite, ele conduc la stres. si aceasta situatie nu este favorabila nici pentru angajatii dvs., nici pentru firma dvs.

Angajatorul isi poate da seama de gradul de stres din companie daca tine seama de mai multe semne care se pot manifesta la nivelul organizatiei:
-    Absenteism si fluctuatie a personalului, nerespectarea programului de lucru, probleme de disciplina, intimidari, comunicari agresive, izolare.
-    Reducerea performantelor sau a calitatii produselor ori serviciilor, accidente de munca, procese decizionale deficitare, erori.
-    Cresterea cheltuielilor de compensare sau a celor pentru ingrijiri medicale, solicitarea serviciilor de sanatate.

Alte semne de stres se pot manifesta la nivelul individului:
-    Comportament agresiv (abuzuri verbale, violenta, intimidare sau hartuire).
-    Performanta scazuta in munca, neimplicare.
-    Dureri dorsale, probleme cardiace, ulcere gastrice, hipertensiune, afectarea sistemului imunitar.

Angajatorul are astfel obligatia legala de a proteja sanatatea si securitatea in munca a salariatilor din cadrul unitatii. Neluarea vreuneia dintre masurile legale de securitate si sanatate in munca de catre persoana care avea indatorirea de a lua aceste masuri, daca se creeaza un pericol grav si iminent de producere a unui accident de munca sau de imbolnavire profesionala, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 2 ani sau cu amenda, conform art. 37 alin. (1) din Legea nr. 319/2006.

In concluzie, angajatorul trebuie sa identifice riscurile de stres in munca, sa identifice persoanele care pot fi afectate de stres si in ce mod, sa evalueze riscurile si sa adopte masuri de prevenire, inainte ca lucratorii sa fie afectati de stres.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factori de strescompanieriscuri stresangajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 Septembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Ce poate face angajatorul pentru a evita stresul in companie Nota: 4.5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensionare Anticipata Cu 7 Ani Mai Devreme Fata De Varsta StandardIntrebare: nascuta 1966 decembrie stagiu realizat pana acum 34 de ani 4 ani lucrati in grupa I Vreau sa stiu daca pot sa ies anticipat cu 7 ani inainte fata de luna noiembrie 2029 cand implinesc 62 de ani si 11 luni. Adica pot sa reduc cu 2 ani varsta standard de pensionare pentru ca am lucrat grupa I 4 ani si sa solicit pensionare anticipata conform art 60 (1) cu 5 ani inainte de varsta standard de pensionare? In total sa reduc cu 7 ani si sa pot sa ies la pensie cu 7 ani mai devreme la 55 de ani si 1
 

Raspuns: In conditiile actualei legi a pensionarii, conditiile de pensionare la limita de varsta sunt:Stagiul... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]