Raspuns: Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale se datoreaza in baza Legii 346/2002, republicata.
Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale reprezinta o asigurare de persoane, face parte din sistemul de asigurari sociale, este garantata de stat si cuprinde raporturi specifice prin care se asigura protectia sociala a salariatilor impotriva diminuarii sau pierderii capacitatii de munca si decesului acestora ca urmare a accidentelor de munca si a bolilor profesionale.
Potrivit art. 37 din Legea 346/2002 , republicata, indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca datorata accidentelor de munca si bolilor profesionale se acorda pe baza certificatului medical eliberat conform dispozitiilor legale.
Art. 32 alin. (2) din Legea 346/2002 mentioneaza ca, in cazul bolilor profesionale sau al accidentelor de munca, certificatul medical se vizeaza in mod obligatoriu, prin grija angajatorului, de directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv de casa teritoriala de pensii in a carei raza se afla sediul angajatorului sau domiciliul asiguratului.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
In sensul celor mai sus aratate sunt si dispozitiile art. 46 din Instructiunile privind utilizarea si modul de completare a certificatelor de concediu medical aprobate prin Ordinul nr. 233/2006 potrivit carora avizul casei teritoriale de pensii (pentru accidente de munca) se obtine prin grija platitorului si confirma codurile de indemnizatie de asigurari sociale de sanatate 02, 03, 04 si 10. In acest caz, certificatele de concediu medical se depun direct la casele teritoriale de pensii din raza administrativ-teritoriala a angajatorului.
Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale se datoreaza in baza Legii 346/2002 , republicata, iar persoanele sunt asigurate pentru accidente de munca si boli profesionale in baza aceluiasi act normativ, asa incat in privinta persoanelor care sunt angajate prin cumul la mai multi angajatori nu se aplica dispozitiile art. 72 alin. (1) din Normele de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, care stabilesc ca pentru persoana care se afla in doua sau mai multe situatii dintre cele prevazute la art. 1 alin. (1) lit. A si B din OUG 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 399/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare, si care desfasoara activitatea la mai multi angajatori, la fiecare fiind asigurata conform acestei ordonante de urgenta, indemnizatiile se calculeaza si se platesc, dupa caz, de fiecare angajator.
Prin urmare, plata indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca cauzata de accident de munca se realizeaza in baza certificatului medical emis in conditiile legii, doar de catre angajatorul unde a avut loc accidentul de munca, in speta prezentata de angajatorul unde salariatul are norma intreaga de munca.