Aplicarea acestei metode se finalizeaza cu doua documente care vor insoti fiecare loc de munca pe toata durata lui de viata:
- Fisa de evaluare a locului de munca si
- Fisa de masuri de prevenire
Care este esenta metodei INCDPM?
Metoda consta in identificarea tuturor factorilor de risc existenti la locul de munca analizat pe baza unor liste de control prestabilite si cuantificarea dimensiunii riscului pe baza combinatiei dintre gravitatea si frecventa consecintei maxime posibile asupra organismului uman.
Veti obtine in final nivelurile de risc partiale pentru fiecare factor de risc si nivelul de risc global pentru intregul sistem analizat (loc de munca).
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Cand poate fi utilizata metoda?
Puteti utiliza aceasta metoda:
- cand demarati o activitate, respectiv in faza de conceptie si proiectare a locurilor de munca;
- cand desfasurati deja o activitate, respectiv in faza de exploatare a locurilor de munca.
Care sunt instrumentele de lucru utilizate in cadrul metodei?
Lista de identificare a factorilor de risc – cuprinde principalele categorii de factori de risc de accidentare si imbolnavire profesionala existenti intr-un sistem de munca;
Lista de consecinte posibile ale actiunii factorilor de risc asupra organismului uman – cuprinde categoriile de leziuni si vatamari ale integritatii si sanatatii organismului uman si localizarea lor posibila;
Scala de cotare a gravitatii si probabilitatii consecintelor actiunii factorilor de risc asupra organismului uman – este o grila de clasificare a consecintelor in clase de gravitate si clase de probabilitate a producerii lor;
Grila de evaluare a riscurilor – cu ajutorul ei, se realizeaza exprimarea efectiva a riscurilor existente la locul de munca analizat, sub forma cuplului gravitate-frecventa de aparitie;
Scala de incadrare a nivelurilor de risc/securitate a muncii – cu ajutorul ei, se apreciaza nivelul de risc previzionat, respectiv a nivelului de securitate;
Fisa de evaluare a locului de munca – cuprinde toate operatiile de identificare si evaluare a riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala;
Fisa de masuri propuse – cuprinde masurile de prevenire rezultate din evaluarea locului de munca din punct de vedere al riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.
INFO
Formularul Fisa de evaluare a locului de munca va cuprinde:
- date de identificare a locului de munca: unitatea, sectia (atelierul), locul de munca;
- date de identificare a evaluatorului: nume, prenume, functie;
- componentele generice ale sistemului de munca;
- nominalizarea factorilor de risc identificati;
- explicitarea formelor concrete de manifestare a factorilor de risc identificati (descriere, parametri si caracteristici functionale);
- consecinta maxima previzibila a actiunii factorilor de risc;
- clasa de gravitate si probabilitate previzionata;
- nivelul de risc.