Conform articolului 262 din Codul Muncii, angajatorul are obligativitatea sa adope Regulamentul Intern in termen de 60 zile de la infiintare. De aceea, Regulamentul Intern este unul dintre actele obligatorii solicitate la control de catre Inspectia Muncii.
Conform normelor in vigoare, la controale in domeniul relatiilor de munca trebuie prezentate:
Actele constitutive ale angajatorului:
* Contract de societate ;
* Statutul societatii ;
* Certificatul de inmatriculare la Registrul comertului ;
* Hotararea judecatoreasca de infiintare ;
Portal Codul Muncii
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
250 Modele Fise de Post
* Codul fiscal ;
* Autorizatia de functionare ;
* Acte aditionale de modificare, completare ;
* Procura notariala de imputernicire pentru reprezentantul angajatorului ;
* Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii;
* Numarul salariatilor si structura de personal, aprobata (Organigrama)
Registrul general de evidenta a salariatilor
* documentele de plata salariilor semnate de salariati;
* actele ce atesta platile catre bugetul asigurarilor sociale de stat, de sanatate, de constituire a fondului pentru plata ajutorului de somaj, comisionul datorat I.T.M. conform art. 12 din Legea nr. 130/1999;
* balanta de verificare contabila pentru verificarea fondului de salarii;
* dovada depunerii la I.T.M. a actelor ce atesta modificarea contractelor de munca conform art. 9(2) lit. a din Legea nr. 130/1999;
* foaia colectiva de prezenta a salariatilor;
* documente justificative privind acordarea concediilor de odihna, concediilor medicale, concedii pentru ingrijirea copilului, concediilor fara plata, concedii de studii, acordarea orelor suplimentare;
* pentru dovedirea existentei unui raport juridic de munca: facturi fiscale, avize de insotire a marfii, monetare etc;
* registrul de procese verbale de predare-primire in cazul societatilor de paza;
* normative de plata in acord in cazul societatilor care practica acest tip de salarizare;
* Dosarele de personal ale salariatilor care trebuie sa cuprinda:
o dovada realizarii obligatiei de informare prevazuta la art.17 din Codul Muncii; cerere de angajare;
o curriculum vitae; acte stare civila;
o acte de studii si calificare;
o fisa de aptitudini;
o contractul individual de munca care va cuprinde salariul si elementele constitutive ale acestuia potrivit legii;
o actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
o actele de identitate;
o avizul medical;
o actele de studii;
o fisa postului;
o acte aditionale la contractele individuale de munca;
o acte privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
o permisul de munca (in cazul salariatilor cetateni straini;
o certificatul de cazier judiciar (unde este cazul);
Aprobarea de pastrare si completare a carnetelor de munca
Carnetele de munca (in cazul angajatorilor care le pastreaza si completeaza)
Contractul colectiv de munca (unde este cazul)
Regulamentul intern
Pentru angajatorii care au ca obiect principal de activitate selectia si plasarea fortei de munca:
* actul constitutiv, din care sa reiasa obiectul de activitate, potrivit art. 5 din Legea nr. 156/2000, modificata si completata;
* contracte care contin oferte ferme de locuri de munca, incheiate cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale din strainatate;
* acte doveditoare din care sa rezulte conditiile si modul in care se va desfasura activitatea de mediere: spatiul, dotarile si echipamentele utilizate, numarul, structura si calificarea personalului care presteaza serviciile de mediere, posibilitatea accesului la ofertele de locuri de munca ale angajatorilor din strainatate, stabilirea de relatii cu parteneri de mediere straini; organizarea unei banci de date cu privire la ofertele si solicitarile de locuri de munca, precum si informatii referitoare la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta;
* dovada inregistrarii la inspectoratul teritorial de munca;
* documente ale cetatenilor romani trimisi sa lucreze in strainatate:
1. actul de identitate;
2. pasaportul, paginile cu fotografia si cu viza;
3. carnetul de munca, din care sa rezulte ca i-a incetat activitatea in tara, in conditiile legii;
4. actele de calificare;
5. certificatul de sanatate;
6. contractul de mediere;
7. contractul individual de munca, in limba romana;
8. certificatul de cazier judiciar;
9. dovada emisa de structura specializata din cadrul Ministerului de Interne, din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdictia legala de a parasi localitatea ori alte limitari ale exercitarii dreptului la libera circulatie in afara granitelor tarii;