Documente solicitate la control in domeniul relatiilor de munca

relatii de muncastatutcertificat de inmatricularecontrol
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Conform articolului 262 din Codul Muncii, angajatorul are obligativitatea sa adope Regulamentul Intern in termen de 60  zile de la infiintare. De aceea, Regulamentul Intern este unul dintre actele obligatorii solicitate la control de catre Inspectia Muncii.

Conform normelor in vigoare, la controale in domeniul relatiilor de munca trebuie prezentate:

Actele constitutive ale angajatorului:

    * Contract de societate ;
    * Statutul societatii ;
    * Certificatul de inmatriculare la Registrul comertului ;
    * Hotararea judecatoreasca de infiintare ;


    * Codul fiscal ;
    * Autorizatia de functionare ;
    * Acte aditionale de modificare, completare ;
    * Procura notariala de imputernicire pentru reprezentantul angajatorului ;
    * Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii;
    * Numarul salariatilor si structura de personal, aprobata (Organigrama)


Registrul general de evidenta a salariatilor

    * documentele de plata salariilor semnate de salariati;
    * actele ce atesta platile catre bugetul asigurarilor sociale de stat, de sanatate, de constituire a fondului pentru plata ajutorului de somaj, comisionul datorat I.T.M. conform art. 12 din Legea nr. 130/1999;
    * balanta de verificare contabila pentru verificarea fondului de salarii;
    * dovada depunerii la I.T.M. a actelor ce atesta modificarea contractelor de munca conform art. 9(2) lit. a din Legea nr. 130/1999;
    * foaia colectiva de prezenta a salariatilor;
    * documente justificative privind acordarea concediilor de odihna, concediilor medicale, concedii pentru ingrijirea copilului, concediilor fara plata, concedii de studii, acordarea orelor suplimentare;
    * pentru dovedirea existentei unui raport juridic de munca: facturi fiscale, avize de insotire a marfii, monetare etc;
    * registrul de procese verbale de predare-primire in cazul societatilor de paza;
    * normative de plata in acord in cazul societatilor care practica acest tip de salarizare;
 
  * Dosarele de personal ale salariatilor care trebuie sa cuprinda:
          o dovada realizarii obligatiei de informare prevazuta la art.17 din Codul Muncii; cerere de angajare;
          o curriculum vitae; acte stare civila;
          o acte de studii si calificare;
          o fisa de aptitudini;
          o contractul individual de munca care va cuprinde salariul si elementele constitutive ale acestuia potrivit legii;
          o actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca;
          o actele de identitate;
          o avizul medical;
          o actele de studii;
          o fisa postului;
          o acte aditionale la contractele individuale de munca;
          o acte privind cercetarea si aplicarea sanctiunilor disciplinare;
          o permisul de munca (in cazul salariatilor cetateni straini;
          o certificatul de cazier judiciar (unde este cazul);



Aprobarea de pastrare si completare a carnetelor de munca

Carnetele de munca (in cazul angajatorilor care le pastreaza si completeaza)

Contractul colectiv de munca (unde este cazul)

Regulamentul intern

Pentru angajatorii care au ca obiect principal de activitate selectia si plasarea fortei de munca:

    * actul constitutiv, din care sa reiasa obiectul de activitate, potrivit art. 5 din Legea nr. 156/2000, modificata si completata;
    * contracte care contin oferte ferme de locuri de munca, incheiate cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale din strainatate;
   
* acte doveditoare din care sa rezulte conditiile si modul in care se va desfasura activitatea de mediere: spatiul, dotarile si echipamentele utilizate, numarul, structura si calificarea personalului care presteaza serviciile de mediere, posibilitatea accesului la ofertele de locuri de munca ale angajatorilor din strainatate, stabilirea de relatii cu parteneri de mediere straini; organizarea unei banci de date cu privire la ofertele si solicitarile de locuri de munca, precum si informatii referitoare la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta;
    * dovada inregistrarii la inspectoratul teritorial de munca;
    * documente ale cetatenilor romani trimisi sa lucreze in strainatate:
         1. actul de identitate;
         2. pasaportul, paginile cu fotografia si cu viza;
         3. carnetul de munca, din care sa rezulte ca i-a incetat activitatea in tara, in conditiile legii;
         4. actele de calificare;
         5. certificatul de sanatate;
         6. contractul de mediere;
         7. contractul individual de munca, in limba romana;
         8. certificatul de cazier judiciar;
     
   9. dovada emisa de structura specializata din cadrul Ministerului de Interne, din care sa rezulte ca solicitantul nu are interdictia legala de a parasi localitatea ori alte limitari ale exercitarii dreptului la libera circulatie in afara granitelor tarii;

NOUTATI din Legislatia muncii

Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum!


Iti cunosti drepturile oferite de legislatia muncii?

Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau le prezinta pe toate intr-un mod extrem de limpede. Este scrisa clar si la obiect, o vei parcurge foarte usor. Si vei realiza cu aceasta ocazie ca drepturile tale nu sunt deloc putine si ca tu detii de fapt pozitia de forta in relatia cu angajatorul.

Nu este o exagerare: chiar beneficiezi de o multime de drepturi!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
relatii de muncastatutcertificat de inmatricularecontrol

Data aparitiei: 04 Martie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Documente solicitate la control in domeniul relatiilor de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]