6 recomandari pentru promovarea invatarii continue si sporirea competentelor angajatilor din compania dvs.

motivareinvatareperformanta
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Prin invatare permanenta o companie se angajeaza sa promoveze imbunatatirea continua a proceselor, produselor si/sau serviciilor sale si a competentelor angajatilor. Ce ar trebui sa faceti pentru a va transforma intr-o companie care invata?

- promovati cooperarea intre toti angajatii la locul de munca;
- promovati lucrul in echipa;
- promovati creativitatea;
- promovati integrarea procesului de invatare in toate activitatile etc.

Ca manager sau lider al companiei aveti responsabilitatea de a va incuraja si sprijini angajatii care doresc sa-si continue pregatirea profesionala si sa participe la cursuri de formare.

Adaugand valoare angajatilor dvs., acestia, la randul lor vor adauga valoare companiei! Fara a oferi cunostintele necesare si accesul la formare, compania risca sa nu mai fie capabila sa faca fata mediului concurential si/sau noilor tehnologii care i-ar putea asigura succesul.

Iata cateva dintre elementele de care trebuie sa tineti cont daca doriti promovarea unei culturi a invatarii in compania dvs.:

1. Creati un mediu prietenos de invatare si promovati imbunatatirea performantelor ca o cerinta a postului

Solicitati angajatilor sa va comunice care sunt domeniile in care considera ca au nevoie de imbunatatiri. Atmosfera intalnirii trebuie sa fie pozitiva si constructiva.

In urma procesului de evaluare a nevoilor angajatilor stabiliti urmatoarele:

• competentele pe care ar trebui sa le dezvolte angajatii pentru a-si indeplini activitatea la locul lor de munca si notati-le ca o prioritate;
• competentele necesare angajatilor pentru a contribui la dezvoltarea echipei in care lucreaza si a companiei in general;
• identificati una sau maximum doua zone in care este necesara dezvoltarea de componente intr-o anumita etapa pentru a mentine treaza atentia angajatilor.

Acesta analiza nu presupune doar depistarea punctelor slabe ale angajatilor, ci si determinarea modalitatii in care puteti dezvolta continuu punctele forte ale acestora. Pentru aceasta:

- identificati trainingurile externe pe care le poate oferi compania;
- identificati trainingurile interne pe care le poate oferi compania;
- determinati timpul pe care angajatii il pot acorda pentru traininguri si coaching.

2. Aflati ce anume ii motiveaza pe angajati sa invete

In acelasi timp, oamenii sunt interesati sa invete lucruri diverse si noi. Invatarea este un proces continuu si majoritatea angajatilor vor avea avantaje daca vor capata mai multe abilitati. Variind obiectul invatarii/formarii veti mentine angajatii permanent interesati.

Este important sa le oferiti angajatilor oportunitatea de a capata sau de a-si imbunatati competentele atunci cand au nevoie de ele. Nu risipiti timp sau bani pentru a le dezvolta competente de care nu este nevoie in compania dvs.

3. Tineti cont de particularitatile de invatare ale angajatilor cand alcatuiti programe de invatare

Vorbiti cu angajatii si aflati care sunt cele mai bune conditii si care este mediul in care prefera sa invete.

Nu toti angajatii au acelasi stil de invatare. Pentru unii este suficient sa le dati suportul de curs si sa aiba timp sa studieze. Altii invata mai bine intr-un mediu organizat, intr-o clasa, de exemplu.

Majoritatea angajatilor invata cel mai bine la locul lor de munca cand comunica unii cu altii. S-ar putea ca unii angajati sa aiba competentele de care au nevoie ceilalti. Creati-le conditiile de a lucra impreuna pentru a invata si compania este cea care va profita din plin.

4. Stabiliti nevoile de invatare ale angajatilor

Faceti o evaluare a competentelor pe care angajatii dvs. ar trebui sa si le dezvolte, pentru ca impreuna sa decideti daca si cum vor beneficia atat ei, cat si firma de pe urma dezvoltarii acestora.

Ajutati-i pe angajatii dvs. sa isi faca un plan de dezvoltare a carierei pentru ca sa stie ce cunostinte si competente le sunt necesare pentru a ajunge acolo unde tintesc.

Includeti dezvoltarea competentelor si cunostintelor ca parte a procesului lor individual de evaluare a performantelor profesionale.

Nu uitati sa le oferiti angajatilor si posibilitatea de a-si dezvolta o varietate mare de competente “soft” (limbi straine, utilizare PC, comunicare, interelationare etc.), precizand care sunt acele competente care le aduc cele mai mari beneficii si de care au nevoie la locul de munca prezent sau viitor.

Decizia privind competentele pe care sa si le dezvolte trebuie sa apartina angajatilor. A incerca sa ii indrumati sa dobandeasca competente fata de care nu are nicio afinitate inseamna pierdere de timp si conduce la rezultate slabe.

Nu fortati angajatii si nu ii grabiti sa participe la traininguri. Grija dvs. trebuie sa fie sa ii tineti motivati si “in priza”. Angajatilor le place sa “stapaneasca” cum si ce invata.

5. Asigurati angajatilor instrumentele necesare invatarii

Angajatii dvs. au nevoie sa le oferiti instrumentele si timpul necesar pentru invatare. Este important sa lucrati impreuna cu ei, permitandu-le sa isi ajusteze programul in asa fel incat sa poata participa la traininguri.

Stabiliti apoi care sunt cursurile relevante sau examenele de certificare pentru care compania poate sa plateasca.

In acelasi timp, achizitionati carti si suporturi de curs pentru a crea in companie o “biblioteca pentru invatare”. Unii angajati s-ar putea sa utilizeze cartile sau suporturile de curs pentru a invata singuri.

Pentru a obtine rezultate maxime cu minimum de cheltuieli, planificati ca trainerii/formatorii sa vina de preferinta la locul de munca al angajatilor.

6. Dezvoltati un plan de invatare

Dupa ce ati identificat care sunt domeniile in care angajatii au nevoie sa-si dezvolte competentele trebuie sa elaborati un plan. Iata o scurta lista care va va ajuta in elaborarea unui plan de invatare:

- alegeti una sau doua zone in care angajatii isi vor dezvolta competentele si concentrati-va asupra acestora;
- creati o lista cronologica a activitatilor de invatare care ii vor ajuta pe angajati sa isi dezvolte competentele in zonele respective;
- creati o lista cu datele si actiunile pe care managementul le va intreprinde pentru a sprijini dezvoltarea competentelor angajatilor in zonele respective.

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
motivareinvatareperformanta

Data aparitiei: 30 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

6 recomandari pentru promovarea invatarii continue si sporirea competentelor angajatilor din compania dvs. Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]