Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Precizari importante pe care sa le includeti in regulamentul intern

Angajarea este una dintre cele mai importante laturi ale activitatii de gestiune a resurselor umane.
 
Principalele aspecte legate de modalitatea de angajare trebuie sa le precizati in contractul colectiv de munca si in contractul individual.

In regulamentul intern trebuie sa detaliati politicile firmei legate de:
■ motivele pentru care nu se accepta candidatura unor persoane (au suferit sanctiuni grave, au produs pagube grave la fostul loc de munca, sunt consumatori de alcool etc.).;
■ perioada de proba pentru fiecare functie;
■ modalitatile de evaluare a competentelor;
■ modalitatile in care societatea agreeaza prestarea unei munci pe baza de contract partial de munca in alta societate;
■ performante si recompensare;
■ evaluarea postului;
■ grila de salarizare;
■ revizuirea salariilor;
■ examenul medical;
■ integrarea angajatilor;
■ formarea profesionala.


Regulamentul intern - aliatul dvs. in rezolvarea abaterilor disciplinare!
Detalii aici >>>



Legislatia muncii prevede ca angajarea in munca nu poate sa aiba loc decat in baza unui certificat medical, care atesta faptul ca persoana in cauza (viitorul salariat) este apta pentru prestarea muncii respective.

In functie de profilul firmei dvs., regulamentul intern va detalia care sunt conditiile specifice la locurile de munca si ce fel de examene medicale sunt necesare.

In urma examenului medical, angajatului i se completeaza o fisa de aptitudine, care trebuie confirmata de medicul de medicina a muncii.

Concluziile examenului medical la angajare pot fi: apt sau apt conditionat sau inapt pentru locul de munca respectiv. In functie de aceste concluzii, procesul de angajare poate fi intrerupt daca angajatul este declarat inapt.

Regulamentul intern este utilizat si in cadrul procesului de integrare a noilor angajati: este bine ca ei sa cunoasca inca de la inceput care le sunt indatoririle si ce anume pot solicita angajatorului.

Va reamintim ca, potrivit art. 190 din Codul muncii, modificat de O.U.G. nr. 65/2005, angajatorii au obligatia de a asigura participarea la programe de formare profesionala pentru toti salariatii, dupa cum urmeaza:
● cel putin o data la 2 ani, daca au cel putin 21 de salariati;
● cel putin o data la 3 ani, daca au sub 21 de salariati.

Avand in vedere acest aspect, in regulamentul intern trebuie sa specificati:
- politicile organizatiei referitoare la formarea profesionala, in functie de domeniul de activitate al firmei dvs.;
- obligatiile angajatilor care participa la formarea profesionala;
- modalitatile de plata a cursurilor.

Participarea la cursurile de formare se poate face la initiativa angajatorului sau la cererea angajatului. De aceea, in regulamentul intern trebuie sa fie cuprinse conditiile in care se aproba o astfel de cerere.


Regulamentul intern - aliatul dvs. in rezolvarea abaterilor disciplinare!
Detalii aici >>>



Regulamentul intern trebuie sa detalieze, in functie de specificul organizatiei dvs., urmatoarele aspecte:
■ programul efectiv de lucru (orele de inceput si sfarsit);
■ structura schimburilor (daca este cazul);
■ structura programelor flexibile de lucru (daca este cazul);
■ structura programelor individuale de lucru (daca este cazul);
■ modalitatea de inregistrare si evidenta a timpului efectiv lucrat zilnic;
■ procedurile in cazul invoirilor;
■ durata concediului de odihna si modalitatea de solicitare a acestuia;
■ zile libere platite, altele decat sarbatorile legale (cum si in ce conditii se acorda);
■ cand se efectueaza platile;
■ concediul de maternitate;
■ programarile la medic (inclusiv stomatolog).

Regulamentul intern este componenta esentiala a regulamentului de organizare si functionare (ROF). ROF este una dintre formele cele mai des folosite de firme pentru reprezentarea structurii lor organizatorice.

Regulamentul de organizare si functionare detaliaza modul de organizare a companiei si a subdiviziunilor sale organizatorice, stabileste regulile de functionare, normele de conduita, drepturile si obligatiile pentru personalul organizatiei.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 19 Iulie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Precizari importante pe care sa le includeti in regulamentul intern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Salariul In Constructii Incepind Cu Data De 1 Ianuarie 2019Intrebare: sint angajat al unei firme de constructii,as fi interesat ce salariu este in constructi din unu ianuarie 2019,precum si legea care reglementeaza acest aspect
 

Raspuns: In sectorul construcțiilor, la condiții normale de muncă, salariu minim b... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]