Incepem prin a va informa ca, un manager al sistemelor de management al calitatii isi desfasoara activitatea in privinta stabilirii, documentarii, implementarii, mentinerii si imbunatatirii continue a unui sistem de management al calitatii la nivelul diverselor entitati organizatorice.
In cele ce urmeaza va prezentam un model de fisa de post, intocmita de specialistii de la PortalCodulMuncii:
MODEL Manager al sistemelor de management al calitatii
I. Identificarea postului
1. Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Manager al sistemelor de management al calitatii
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
3. Pozitia in COR / Cod: 242114
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Calitate
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
5. Nivelul postului: Management
6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Administratorului
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Ocupantul postului isi desfasoara activitatea in privinta stabilirii, documentarii, implementarii, mentinerii si imbunatatirii continue a unui sistem de management al calitatii la nivelul diverselor entitati organizatorice.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
2. Competente personale:
• sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
• sa nu aiba antecedente penale
• sa fie apt din punct de vedere medical
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
• este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
• este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune
• oferirea serviciilor de consultanta prin sprijinul acordat diferitelor tipuri de organizatii in realizarea sistemului de management al calitatii.
GHID 250 de modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum sa organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs, detalii AICI >>>
Atributii
• sa realizeze imbunatatirea competitivitatii prin calitate a organizatiei prin ameliorarea substantiala a performantelor organizatiei in domeniul calitatii proceselor, produselor si serviciilor oferite pe piata
• sa actioneze pentru implementarea si buna functionare a sistemelor de management al calitatii
• sa monitorizeze activitatile de proiectare si implementare a sistemului calitatii
• sa realizeze imbunatatirea efectivitatii si eficientei resurselor umane din subordinea sa, in paralel cu cresterea motivatiei, implicarii si satisfactiei in munca a acestora;
• sa realizeze cresterea cifrei de afaceri, a profitului si a segmentului de piata ale organizatiei;
• sa gestioneze si sa intocmeasca documentele specifice
• sa monitorizeze punctele de control si punctele critice de control È‹n functie de standardele de referinta si cerintele legale si de reglementare
• sa efectueze analiza diagnostic si sa aplice actiuni corective si preventive pentru imbunatatirea continua a calitatii
• sa instruiasca personalul organizatiei cu privire la managementul calitatii
• sa verifice aplicarea normelor si metodelor de lucru din organizatie
• sa realizeze solutionarea unor probleme dificile, cronicizate, complexe;
• sa implice intregul personal in proiectarea si implementarea sistemului de management al calitatii la nivelul organizatiei, integrarea SMC in functionarea organizatiei, precum si angajamentul managementului;
• sa realizeze structuri de administrare si o documentatie viabila;
• sa evalueze nevoile si nivelul de satisfactie al clientului
• sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
• sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
• sa asigure realizarea instruirii personalului intern È‹n functie de nivelele ierarhice si gradul de È‹nsusire a informatiilor de management al calitatii
• sa respecte standardul profesional si legal privind managementul informatiilor cu caracater personal
• sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
• sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
...vezi fisa de post manager al sistemelor de management al calitatii completa aici >>>