Norme SSM: responsabilitati specifice operatorilor RSVTI

norme ssm 2024responsabilitati specifice operatorilor RSVTI
Norme SSM: responsabilitati specifice operatorilor RSVTI
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"As dori sa stiu, daca intr-un departament de productie exista stivuitor, transpalete manuale, compresor, cine este responsabil cu asigurarea verificarilor tehnice periodice si instruirea tehnica a personalului deservent? Trebuie sa existe o persoana din departamentul productie, adica un responsabill de mentenanta sau poate fi lucratorul desemnat SSM? Mentionez ca exista contract RSVTI, dar ma intereseaza in mod strict cine urmareste sa se intample aceste verificari la timp, cine cheama RSVTI-ul, cine se ocupa de contractul cu RSVTI-ul, s.a.m.d. Si daca trebuie sa fie un responsabil de mentenanta, in fisa sa de post sa apara si aceste atributii?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 

Responsabilitatile specifice ale operatorului RSVTI sunt urmatoarele:

 
Identificarea si inregistrarea de echipamente/instalatii (de ridicat si sub presiune) din domeniul ISCIR aflate in locatiile Beneficiarului, precum si transmiterea acestor date spre inregistrare la inspectia teritoriala ISCIR de care acesta apartine;
 
Supravegherea efectuarii, in conformitate cu prevederile Prescriptiilor Tehnice ISCIR, a operatiilor de montare, instalare, punere in functiune, exploatare, intretinere, verificare, reparare, scoatere din uz in vederea conservarii sau casarii a instalatiilor/echipamentelor din domeniul ISCIR sau a unor componente ale acestor instalatii/echipamente aflate in evidenta Beneficiarului, numai de catre persone juridice autorizate de ISCIR.
 
Instruire, supraveghere si indrumare a operatorilor de deservire a instalatiilor/echipamentelor sub incidenta ISCIR in vederea exploatarii corecte si legale, in conformitate cu prevederile Prescriptiilor Tehnice ISCIR si informarea in scris a Beneficiarului in cazul constatarii nerespectarii regimului de folosire a lor .
Instruire, examinare si prelungire a autorizarii operatorilor de deservire a instalatiilor/echipamentelor sub incidenta ISCIR in conformitate cu prevederile Prescriptiilor Tehnice ISCIR si cu legislatia in vigoare.
 
Intocmirea inregistrarilor aferente procesului de instruire, examinare si autorizare, dupa caz, in  ceea ce priveste respectarea prevederilor Prescriptiilor Tehnice ISCIR de exploatare a Instalatiilor/ echipamentelor in conditii de deplina siguranta.
 
Verificarea existentei instructiunilor de utilizare ale fiecarui echipament /fiecarei instalatii, intocmirea sau reactualizarea, dupa caz.
 
Anuntarea telefonic si/sau in scris, in maximum 8 ore de la data luarii la cunostinta, a inspectiei teritoriale ISCIR competente, despre producerea unor avarii sau accidente la echipamentele/instalatiile din evidenta Beneficiarului;
 
Informarea in scris a Beneficiarului asupra necesitatii luarii urgente a tuturor masurilor necesare in vederea efectuarii unor revizii sau verificari la termenele scadente sau asupra necesitatii opririi instalatiilor si echipamentelor ISCIR in vederea efectuarii unor operatii de intretinere, inlocuire de piese sau reparatii atunci cand se constata o neconformitate in functionarea in conditii de siguranta a acestora;
 
Inregistrarea evidentei instalatiilor/ echipamentelor intr-un registru, si urmarirea efectuarii verificarilor tehnice oficiale, fara de care acestea nu pot functiona;
 
Urmarirea pregatirii instalatiilor/echipamentelor pentru verificari tehnice oficiale si participarea activa la efectuarea acestora;
 
Urmarirea realizarii in termen a dispozitiilor date prin procese-verbale de verificare tehnica, examinarea in mod regulat a Registrului de Evidenta a Supravegherii functionarii echipamentelor /instalatiilor si luarea masurilor pentru remedierea imediata a defectelor semnalate;
 
Interzicerea manevrarii instalatiilor/echipamentelor de catre persoane neautorizate, atunci cand au cunostinta de acest lucru.
 
De asemenea, RSVTI – ul are responsabilitati si in conformitate cu Legea nr. 64/2008 privind functionarea in conditii de siguranta a instalatiilor sub presiune, instalatiilor de ridicat si a aparatelor consumatoare de combustibil.
 
In concluzie, este sarcina acestuia de a asigura verificarilor tehnice periodice si instruirea tehnica a personalului deservent.
 
In contractul incheiat trebuie sa fie mentionat si un responsabil de contract din partea Beneficiarului care va trebui sa tina legatura cu RSVTI. De regula, acesta persoana este un salariat din cadrul compartimentului tehnic/productie care gestioneaza patrimoniul societatii.
 
Bineinteles, ca orice atributii si responsabilitati suplimentare trebuie aduse la cunostinta unui salariat printr – o anexa la fisa de post sau printr – o dispozitie scrisa.
 
Un raspuns oferit in februarie 2024 de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii, sanatate si securitate in munca.
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
norme ssm 2024responsabilitati specifice operatorilor RSVTI

Data aparitiei: 14 Februarie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Norme SSM: responsabilitati specifice operatorilor RSVTI Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


    Descarca GRATUIT
    “Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
    Rentrop ∧ Straton

     

     

    Atentie la Controalele ITM!

    Descarcati gratuit Raportul Special

    "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
    Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     

     

     
     
     



     
    Atentie la Controalele ITM!
    Descarcati gratuit Raportul Special

    "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]