Ministerul Educatiei ar putea primi acces la REVISAL

Isabela Alexe
Isabela Alexe
03 Noiembrie 2022
03 Noiembrie 2022
Isabela Alexe
Isabela Alexe
ministerul educatiei acces la revisalacces revisal insacces revisal invatamant
Ministerul Educatiei ar putea primi acces la REVISAL
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Educatiei ar putea primi, in curand, acces la informatiile din Registrul general de evidenta a salariatilor REVISAL, in vederea de a crea statistici folositoare in procesul de angajare in invatamantul superior.
 
Concret, discutam despre o propunere legislativa inregistrata recent la Senat, care urmareste ca Inspectia Muncii sa acorde Ministerului Educatiei acces la informatiile din Registrul general de evidenta a salariatilor (Reges/Revisal).
 
 

Ministerul Educatiei acces la REVISAL - scopul propunerii?
 

 
La randul sau, Ministerul Educatiei va monitoriza traseul profesional al absolventilor sistemului de invatamant din Romania, in scopul analizarii insertiei pe piata muncii a absolventilor si al adaptarii sistemului de invatamant la nevoile elevilor si studentilor si la cerintele de angajare si profilurile ocupationale.
 
Totul va putea fi facut pe baza datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor administrat de Inspectia Muncii, precum si pe baza de anchete nationale de urmarire a traseului profesional al absolventilor care nu sunt inregistrati in Registrul general de evidenta a salariatilor.
 
Precizam ca la Revisal va avea acces si Institutul National de Statistica, avand in vedere ca realizarea de statistici oficiale necesita astfel de informatii.
 
"Monitorizarea insertiei pe piata muncii a absolventilor sistemului de invatamant, in vederea ajustarii ofertei educationale la nivel universitar si a imbunatatirii utilizarii resursei umane inalt educate este de mult timp o tema importanta a recomandarilor europene privind politicile nationale in invatamantul superior din tarile membre UE. (...) Modificarile propuse au rezultat in urma consultarilor cu reprezentanti ai mediului de afaceri, acestia confruntandu-se cu probleme precum lipsa fortei de munca specializate, discrepantele intre zonele mai dezvoltate si cele cu un grad ridicat de neocupare, gradul scazut de mobilitate si lipsa investitiilor in educatie. De asemenea, necesitatea asigurarii unei trasabilitati intre sistemul educational si piata muncii a fost subliniata in obiectivele prezentate la nivelul Romanian Business Leaders si al Grupului de lucru Educatie al Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei", se arata in expunerea de motive a proiectului legislativ...mai multe informatii despre joburile din invatamant puteti citi pe portalinvatamant.ro >>>

NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]