Analiza specialistului SSM: Instructiune de lucru pentru echipamentul de protectie iesit din timpul normat

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
03 Martie 2016
03 Martie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
echipament individual de protectiepierdere echipament individual de protectiessm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce trebuie sa stim despre intocmirea instructiunilor de lucru pentru echipamentul de protectie iesit din timpul normat? Cum procedam in situatia in care acesta nu mai exista fizic?

Conform specialistului PortalSSM.ro, un echipament individual de protectie nou se acorda in cazul degradarii sau  pierderii calitatilor sale de protectie(a expirarii timpului normat).

Salariatii au obligatia de a utiliza corect EIP-ul acordat si, dupa utilizare, sa il inapoieze sau sa il puna la locul destinat pentru pastrare.

Daca echipamentul de protectie se pierde, angajatorul poate lua masuri de imputare a contravalorii acestuia impotriva salariatului si/sau aplicarea sanctiunilor disciplinare.

Salariatul nu va fi admis la munca decat dupa acordarea unui alt EIP.

Conform specialistului PortalSSM.ro, de regula nu se elaboreaza instructiuni proprii pentru acordarea sau inlocuirea EIP, intrucat normativele interne ale angajatorilor, avand si aprobarea sindicatului sau a reprezentantilor lucratorilor acopera aceste situatii.

"Responsabilitatile angajatilor in ceea ce priveste acordarea, utilizarea, pastrarea sau inlocuirea EIP-ului in caz de deteriorare, pierdere sau expirarea timpului normat, cat si sanctiunile in cazul neindeplinirii acestora vor fi precizate prin Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) sau prin Regulamentul Intern (RI).", informeaza PortalSSM.ro.


NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]