Va amintim faptul ca firmele si institutiile publice vor putea oferi salariatilor tichete de masa in format electronic sau pe suport de hartie, doar pentru asigurarea alocatiei individuale de hrana.
In ceea ce priveste tichetele de masa emise in format electronic, InfoInstitutii.ro aminteste faptul ca acestea pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominala a tichetelor de masa acordate de catre angajator si pot fi folosite in mod exclusiv pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
Atentie! Tichetele de masa in format electronic nu vor permite efectuarea de operatiuni de retragere de numerar.
Sursa aminteste faptul ca valoarea tichetelor de masa pe suport electronic este transferata lunar salariatilor, in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare. Valoarea tichetelor de masa oglindeste numarul de zile lucratoare din luna pentru care se face transferul.
Atentie! Valoarea ticheteor de masa pe suport electronic nu poate fi transferata salariatilor daca angajatorii nu au achitat contravaloarea nominala a tichetelor de masa achizitionate.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Unde se pot folosi tichetele de masa in format electronic? In unitati de alimentatie publica, in magazine alimentare, in restaurante si cantine, locatii care au incheiat contracte de prestare a serviciilor reglementate de prezenta lege cu unitatile emitente de tichete de masa pe suport electronic.
Dupa cum bine stim, tichetele de masa emise in format electronic nu sunt obligatorii. Reprezinta o alternativa la actualele tichete de masa, oferite pe suport de hartie.
Trecerea la tichetele de masa electronice este facultativa si implica mai multe aspecte care pot ingreuna munca responsabililor cu emiterea, gestionarea si inlocuirea cardurilor eventual pierdute. Tinem cont si de faptul ca tichetele de masa in format electronic nu pot fi folosite in unitati fara POS.
Nu uitati faptul ca orice companie emitenta de tichete de masa trebuie sa obtina autorizatie din partea Ministerului Finantelor Publice. Unitatile emitente desfasoara aceasta activitate numai in baza autorizatiei de functionare, acordata de Ministerul Economiei si Finantelor.
Tichetele de masa in format electronic nu se pot elibera inca. Ele vor putea fi eliberate dupa parcurgerea urmatoarelor etape:
- Semnarea de catre primul ministru si publicarea in Monitorul Oficial a Normelor de Aplicare a Legii 142 modificate
- Emitere Ordinului Ministrului de Finante cu privire la Criteriile de Autorizare a emitentilor – in 30 zile de la publicarea Normelor
- Obtinerea autorizatiei de emitere din partea emitentilor.