Ce trebuie sa stiti despre tichetele de masa in format electronic. Cand se vor putea elibera si unde se folosesc!

tichete de masatichete de masa in format electronictichete de masa electronicebonuri de masa
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Va amintim faptul ca firmele si institutiile publice vor putea oferi salariatilor tichete de masa in format electronic sau pe suport de hartie, doar pentru asigurarea alocatiei individuale de hrana.

In ceea ce priveste tichetele de masa emise in format electronic, InfoInstitutii.ro aminteste faptul ca acestea pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominala a tichetelor de masa acordate de catre angajator si pot fi folosite in mod exclusiv pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.

Atentie! Tichetele de masa in format electronic nu vor permite efectuarea de operatiuni de retragere de numerar.

Sursa aminteste faptul ca valoarea tichetelor de masa pe suport electronic este transferata lunar salariatilor, in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare. Valoarea tichetelor de masa oglindeste numarul de zile lucratoare din luna pentru care se face transferul.

Atentie! Valoarea ticheteor de masa pe suport electronic nu poate fi transferata salariatilor daca angajatorii nu au achitat contravaloarea nominala a tichetelor de masa achizitionate.

Unde se pot folosi tichetele de masa in format electronic? In unitati de alimentatie publica, in magazine alimentare, in restaurante si cantine, locatii care au incheiat contracte de prestare a serviciilor reglementate de prezenta lege cu unitatile emitente de tichete de masa pe suport electronic.

Dupa cum bine stim, tichetele de masa emise in format electronic nu sunt obligatorii. Reprezinta o alternativa la actualele tichete de masa, oferite pe suport de hartie.

Trecerea la tichetele de masa electronice este facultativa si implica mai multe aspecte care pot ingreuna munca responsabililor cu emiterea, gestionarea si inlocuirea cardurilor eventual pierdute. Tinem cont si de faptul ca tichetele de masa in format electronic nu pot fi folosite in unitati fara POS.

Nu uitati faptul ca orice companie emitenta de tichete de masa trebuie sa obtina autorizatie din partea Ministerului Finantelor Publice. Unitatile emitente desfasoara aceasta activitate numai in baza autorizatiei de functionare, acordata de Ministerul Economiei si Finantelor.

Tichetele de masa in format electronic nu se pot elibera inca. Ele vor putea fi eliberate dupa parcurgerea urmatoarelor etape:
 
- Semnarea de catre primul ministru si publicarea in Monitorul Oficial a Normelor de Aplicare a Legii 142 modificate
- Emitere Ordinului Ministrului de Finante cu privire la Criteriile de Autorizare a emitentilor – in 30 zile de la publicarea Normelor
- Obtinerea autorizatiei de emitere din partea emitentilor.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tichete de masatichete de masa in format electronictichete de masa electronicebonuri de masa

Data aparitiei: 23 Septembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Ce trebuie sa stiti despre tichetele de masa in format electronic. Cand se vor putea elibera si unde se folosesc! Nota: 2.88 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]