Epidemia de Coronavirus a ajuns si in Romania si este inca de-abia la inceput. Firmele fac deja cereri catre stat pentru a le ajuta sa nu intre in blocaj financiar. Angajatorii incearca din rasputeri sa se organizeze cat mai eficient in timp util, sa aplice masurile
SSM, sa intocmeasca in mod corect actele care vizeaza concedii medicale, de carantina sau pentru munca de acasa.
Pe scurt, epidemia de Coronavirus ameninta sa destabilizeze firmele din Romania.
Cum procedam?
Ce obligatii legale avem?
Ce acte trebuie sa intocmim?
Ce legi trebuie sa cunoastem?
Un Webinar sustinut de cunoscutul specialist Raluca Dimitriu, doctor in drept, specializarea dreptul muncii, va avea loc pe
19 martie si se va transmite ONLINE pe platforma
www.webinar.rs.ro, avand durata de 60 de minute.
In acest timp, veti afla totul despre Munca de Acasa (Telemunca) + Concedii, Acte obligatorii si Legislatie la zi - Solutii practice pentru Departamentul HR!
Inscrieti-va acum pentru a putea aplica in timp util masurile care se impun intr-o situatie de URGENTA.
Important! Veti beneficia de posibilitatea de a vizualiza webinarul pana la data de 31 martie 2020!
Aflati AICI detalii privind inscrierea si accesarea Webinar-ului.
Veti AFLA raspunsuri la intrebarile care sunt cele mai importante in contextul gestionarii unei situatii de criza, precum este cea creata de virusul COVID-19!
Iata doar cateva dintre intrebarile la care veti primi raspunsuri corecte si detaliate de la specialistul Raluca Dimitriu:
Poate un angajat sa refuze sa plece intr-o zona afectata de coronavirus, daca este sarcina de serviciu (trebuie sa mearga la un training obligatoriu, formare profesionala, sa faca o vanzare etc.)? Ce trebuie sa faca angajatorul in aceste cazuri?
Perioada de carantina este platita cu 75% din venitul salariatului? Exista si alte solutii?
Daca se inchid scolile si angajatii imi spun ca trebuie sa stea acasa, cu copiii, pentru ca nu au cu cine sa-i lase - cum tratez acest caz? Angajatii vor fi in concediu medical? Sau in concediu de odihna? Existe si alte variante?
Ne gandim sa propunem angajatilor Telemunca pentru urmatoarele saptamani, pana se linisteste isteria legata de coronavirus. Este necesar act aditional la CIM pentru toti angajatii sau putem face o decizie globala? Cum procedam daca avem angajati care refuza sa semneze actul aditional?
Daca apelam la Telemunca pentru o perioada de timp suntem obligati sa le asiguram angajatilor si laptopuri, calculatoare etc.?
Se acorda bonuri de masa si pentru angajatii care beneficiaza de Telemunca? Dar decontarea transportului?
ATENTIE! Procedurile legate de munca de acasa, de carantina sau de autoizolare sunt complexe si trebuie aplicate exact asa cum spune legea!
Ca ANGAJATOR este esential sa actionati CORECT, RAPID si INFORMAT!
Cunoasteti diferentele dintre autoizolare si carantina?
Carantina se instituie pentru toate persoanele care nu prezinta simptome, dar care se intorc din zonele cu transmitere comunitara extinsa a noului coronavirus (COVID-19)
Autoizolarea se instituie pentru persoanele care nu prezinta simptome, dar:
• au calatorit in ultimele 14 zile in regiuni/localitati afectate de COVID-19, altele decat cele cu transmitere comunitara extinsa;
• au intrat in contact direct cu persoane simptomatice care au calatorit in zone cu transmitere comunitara extinsa;
• au intrat in contact direct cu persoanele pentru care s-a confirmat prezenta coronavirusului (COVID-19);
• sunt membrii de familie cu o persoana care se incadreaza in una dintre situatiile de mai sus.
TOATE INFORMATIILE care va pot fi de folos in relatia cu salariatii si organizarea corecta a muncii in aceasta perioada, in contextul de criza generata de Coronavirus, vor fi detaliate, prezentate si explicate in cadrul Webinarului din 19 martie 2020. Profitati de pretul extrem de convenabil si
faceti INSCRIEREA acum!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariatii nu pot renunta la perioada de preavizIntrebare: Daca angajatii renunta la perioada de preaviz, este in regula?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
SRL. Ce activitati pot presta administratoriiIntrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori (unul este si asociatul unic) ce tin de obiectul de activitate al societatii (transport alternativ-Bolt) fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<