SSM: Cum se obtine autorizatia de functionare in baza Legii nr. 359/2004

17 Martie 2014
17 Martie 2014
ssminmatricularea in registrul comertuluiautorizatie ssm
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




Autorizarea functionarii se face pe baza declaratiei pe propria raspundere si se desfasoara prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, la care persoana juridica are obligatia inregistrarii sediului social sau secundar

INFO
Persoane juridice care au obligatia sa ceara inmatricularea in registrul comertului  

- societatile comerciale;
- societatile si companiile nationale;
- grupurile de interes economic;
- regiile autonome;
- organizatiile cooperatiste si
- sucursalele infiintate de acestea.

La data eliberarii de catre oficiul registrului comertului a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, angajatorul are obligatia de a solicita autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.

Angajatorul, in calitate de solicitant, va depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul competent cererea de inregistrare/autorizarea functionarii impreuna cu declaratia pe propria raspundere prin care isi asuma responsabilitatea ca indeplinste conditiile legale privind securitatea si sanatatea in munca. Documentele se depun indosariate si vor fi insotite de dovezile privind achitarea taxelor si tarifelor aferente.

Exista trei modele de declaratie pe propria raspundere:

In cazul in care la sediul social principal sau secundar activitatile prevazute in actul constitutiv sau modificator nu se desfasoara pe o perioada de maximum 3 ani, angajatorul va depune declaratia pe propria raspundere MODEL 1.

Odata cu eliberarea certificatului de inregistrare sau de inscriere de mentiuni, oficiul registrului comertului va elibera un certificat constatator care atesta ca s-a inregistrat declaratia pe propria raspundere si ca nu este necesara autorizarea functionarii.

Angajatorul este, insa, obligat sa se autorizeze inainte de inceperea oricareia dintre activitatile prevazute in actul constitutiv, respectiv modificator.

In cazul in care la sediul social principal sau secundar se desfasoara activitatile prevazute in actul constitutiv sau modificator, angajatorul va depune declaratia pe propria raspundere MODEL 2.

In termen de 20 de zile de la data inregistrarii cererii de autorizare, oficiul registrului comertului de pe langa tribunal va elibera un certificat constatator care atesta inregistrarea declaratiei pe propria raspundere si faptul ca sunt indeplinite conditiile de autorizare din punct de vedere al securitati si sanatatii in munca.

In cazul in care intervin modificari fata de cele declarate in declaratia MODEL 1 sau MODEL 2, angajatorul va depune declaratia pe propria raspundere MODEL 3.

Modificarile pot interveni cand se constata neregularitati ale documentatiei depuse sau neindeplinirea conditiilor legale ori in cazul refuzului de autorizare, precum si in cazul reautorizarii, cand angajatorul este obligat sa reia procedura de autorizare.

sursa: Ghid practic de sanatate si securitate in munca


NOUTATI din Legislatia muncii

De ce salariatii indisciplinati scapa adesea nepedepsiti?


Eliminati riscul ca deciziile dvs. sa fie anulate!
Angajatorii pierd deoarece nu respecta la virgula prevederile legale privind sanctionarea abaterilor disciplinare.

Aflati ACUM care sunt greselile comise de angajatori!
GHID PRACTIC - Cercetarea si raspunderea disciplinara a salariatilor

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]