Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Incheierea de conventii civile ocazionale de catre un Inspector resurse umane

Legea 26/1990HG 500/2011Revisal
In ce masura poate un Inspector resurse umane cu atestat sa incheie conventii civile ocazionale, in situatia in care societatea are de facut modificari in REVISAL? Actioneaza acesta in conformitate cu legea?

Cu privire la activitatea ocazionala, legea o defineste ca fiind acea activitate care se iveste intamplator, accidental, de ocazie fara caracter de regularitate. Astfel ca activitatea de completare si transmitere a registrului de evidenta a salariatilor (Revisal) nu indeplineste aceste conditii, fiind prestata in mod obisnuit, cu caracter repetitiv.

Prin urmare, activitatea presupune completarea elementelor obligatorii prevazute de lege, atat la angajare si la incetarea contractului individual de munca, cat si pe parcursul executarii contractului individual de munca.

Savarsind acte de comert, ca o profesiune obisnuita, o persoana dobandeste calitatea de comerciant si are obligatia de a cere inmatricularea in registrul comertului. Astfel obligatia deriva din prevederile art. 1 alin. (1) din Legea 26/1990 privind registrul comertului potrivit carora, comerciantii, inainte de inceperea comertului, precum si alte persoane fizice sau juridice, prevazute in mod expres de lege, inainte de inceperea activitatii acestora, au obligatia sa ceara inmatricularea in registrul comertului, iar in cursul exercitarii si la incetarea comertului sau, dupa caz, a activitatii respective, sa ceara inscrierea in acelasi registru a mentiunilor privind actele si faptele a caror inregistrare este prevazuta de lege.

De la data de 1.08.2011, data intrarii in vigoare a HG 500/2011, completarea si transmiterea registrului de evidenta a salariatilor (Revisal) va putea fi facuta fie de una sau mai multe persoane numite de angajator prin decizie scrisa, fie de prestatori de servicii inregistrati la inspectoratul teritorial de munca.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 26/1990HG 500/2011Revisal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 07 Iulie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Incheierea de conventii civile ocazionale de catre un Inspector resurse umane Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Interzicerea continuarii activitatii. Salariatii beneficiaza de concediu medicalIntrebare: Va rugam sa ne precizati care este modalitatea de abordare a urmatoarelor situatii: 1. Avem salariati care revin in tara in urma deplasarii in tari in care au fost suspectate/ inregistrate cazuri de imbolnaviri cu coronavirus. La intoarcerea in tara, autoritatile de frontiera au solicitat acestora sa dea o declaratie pe proprie raspundere ca nu au calatorit sau nu au luat contact cu persoane suspecte/depistate cu coronavirus, fapt pentru care acestia nu au fost introdusi in carantina. In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Poprirea. Sapte urmariri cu trei beneficiari. Ordinea de preferintaIntrebare: Daca pentru un salariat ni s-au comunicat 7 adrese de infiintare poprire, respectiv: - 5 adrese de la ANAF reprezentand cheltuieli de judecata (datorie 200 lei + 1500 lei + 300 lei + 275 lei + 753 lei) - 1 adresa de la ANAF reprezentand amenda la bugetul local (datorie 100 lei) - 1 adresa de la executor judecatoresc reprezentand creanta din imprumut bancar (457.000 lei) Va rugam sa ne raspundeti cum trebuie distrIbuita poprirea asupra 1/2 din total salariu.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]