SSM: Obligatii - serviciu extern de paza si protectie

17 Decembrie 2013
17 Decembrie 2013
SSMcontract de prestari serviciipasa si protectie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: In cadrul societatii s-a incheiat un contract de prestari servicii cu o societate de paza si protectie - inclusiv delegare de personal la sediul societatii protejate (conf programului transmis - doar program de zi). Ce atributii are angajatorul societatii la care persoana desemnata pentru paza s-a deplasat, cum se procedeaza cu instructajul si cine-l efectueaza, medicina muncii, etc.

Raspuns: Pentru lucratorii din intreprinderi si/sau unitati din exterior care desfasoara activitati pe baza de contract de prestari de servicii, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucratorilor respectivi privind activitatile specifice intreprinderii si/sau unitatii sale, riscurile pentru securitatea si sanatatea lor, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, in general.
 
Instruirea se consemneaza in fisa de instruire colectiva, care se intocmeste in doua exemplare. Un exemplar al fisei de instruire colectiva se pastreaza de catre cel care a efectuat instruirea, respectiv angajatorul, lucratorul desemnat sau serviciul intern de prevenire si protectie. Cel de-al doilea exemplar se pastreaza de catre angajatorul lucratorilor instruiti.
 
Toate aceste obligatii sunt prevazute in art. 82 din HG nr. 1425/2006 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Modelul fisei de instruire colectiva se regaseste in anexa nr. 12 la HG nr. 1425/2006.
 
Supravegherea sanatatii prin intermediul serviciilor medicale profilactice revine prestatorului de servicii, respectiv societatii de paza si protectie care a delegat personal la sediul societatii dvs.
 
Potrivit art. 15 din HG nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, examenul medical la angajarea in munca se efectueaza pentru:
a)    lucratorii care urmeaza a fi angajati cu contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata;
b)    lucratorii care isi schimba locul de munca sau sunt detasati in alte locuri de munca ori alte activitati;
c)    lucratorii care isi schimba meseria sau profesia.
 
Potrivit art. 7 alin. (5) din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, atunci când in acelasi loc de munca isi desfasoara activitatea lucratori din mai multe intreprinderi si/sau unitati, angajatorii acestora au urmatoarele obligatii:
a)    sa coopereze in vederea implementarii prevederilor privind securitatea, sanatatea si igiena in munca, luând in considerare natura activitatilor;
b)    sa isi coordoneze actiunile in vederea protectiei lucratorilor si prevenirii riscurilor profesionale, luând in considerare natura activitatilor;
c)    sa se informeze reciproc despre riscurile profesionale;
d)    sa informeze lucratorii si/sau reprezentantii acestora despre riscurile profesionale.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]