Analizam mai jos situatia a doua sucursale din Romania ale firmei-mama din UE, fiecare cu certificat fiscal eliberat de Registrul Comertului, CAEN diferit, ReviSal separat, state salarii si generare fisiere .xml ptr. transmitere D112 separat.
Prin Legea nr. 168/2013 privind aprobarea OG 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, s-a introdus obligatia persoanelor juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin potrivit Titlului II din Codul Fiscal.
In acest context, a fost aprobat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 877/2013 privind aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 Declaratie de inregistrare fiscala Declaratie de mentiuni pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43918.07.2013.
Vom vedea astfel daca pentru cele doua sucursale din Romania ale firmei mama din UE Declaratia 112 se transmite separat pe fiecare sucursala sau va transmite D112 doar sucursala declarata ca sediul permanent (fix) care indeplineste obligatiile fiscale.
In situatia in care D112 va fi transmisa pentru cele doua sucursale doar de sucursala declarata ca sediul permanent care indeplineste obligatiile fiscale, vom vedea care ar fi pasii de urmat referitor la contractele de munca si ReviSal.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
In conformitate cu prevederile art. 26 alin. (3) si (4) din Codul de procedura fiscala , contribuabilii care au sedii secundare au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.
In cazul contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin mai multe sedii permanente, aceasta obligatie se indeplineste prin sediul permanent desemnat potrivit titlului II din Codul fiscal.
Asadar, in cazul contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin mai multe sedii permanente, obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea revine sediului permanent desemnat.
In acest sens se va intocmi un singur stat de plata si o singura declaratie 112 de catre sucursala desemnata sediu permanent.
Sediul permanent este desemnat numai in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale nu si in privinta contractelor individuale de munca si a registrului general de evidenta a salariatilor acestea ramanand in sarcina fiecarei sucursale.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro