OBLIGATII declarative privind concediul fara plata - ce se trece in Declaratia 112?

obligatii concediu fara plataconcediu fara plata declaratie 112
OBLIGATII declarative privind concediul fara plata - ce se trece in Declaratia 112?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"In situatia in care avem un angajat (salariu brut 5000 lei), care in perioada 9 - 10 octombrie 2023 a solicitat concediu fara salariu cum se completeaza D112? Ne intereseaza mai mult data de intrare si iesire din categoria de asigurat si seciunea A din declaratie."
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Potrivit Instructiunilor de completare a Declaratiei 112, aprobate prin OPANAF 165/2023, Caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” si caseta „Data iesirii din categoria de asigurat”, dupa caz, se completeaza astfel:
 
Atentie, s-a modificat legislatia privind concediile!
 
GHIDUL practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu, detalii AICI >>>
 
- 5.Data intrare in categ. de asigurat (dataAng) - se completeaza numai pentru sistemul de asigurari sociale de sanatate; se completeaza cu data de la care asiguratii incep activitatea dependenta la un angajator, respectiv data de la care incepe relatia de dependenta dintre asigurat si institutia asimilata.
 
- 6.Data iesire din categ. de asigurat (dataSf) - se completeaza numai pentru sistemul de asigurari sociale de sanatate; se completeaza cu data la care inceteaza activitatea asiguratului la un angajator, respectiv data la care inceteaza relatia de dependenta dintre asigurat si institutia asimilata angajatorului.
 
Modul de completarea al celor doua casete este clarificat pentru situatia particulara a suspendarii contractului de munca printr-o nota in cuprinsul OPANAF 165/2023, pentru a asigura continuitatea in sistemul de asigurari sociale de sanatate.
 
Astfel, sunt analizate situatii ale persoanelor pentru care angajatorul nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate, cum este cazul celor aflate in concediu fara plata sau in cazul persoanelor salariate care isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau al persoanelor care se afla in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani sau aflate in perioada concediului de acomodare etc..
 
In cazul persoanelor aflate in concediu fara plata sau in cazul persoanelor salariate care isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau a persoanelor care se afla in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani sau aflate in perioada concediului de acomodare etc., aceste persoane nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii, fiind raportate de  angajator prin declaratia 112 astfel:
 
a) in luna de raportare in care persoanele mai sus mentionate isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu fara plata sau in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau se afla in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, este necesara completarea de catre angajator in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” a datei la care aceste persoane au inceput activitatea la acest angajator. In ceea ce priveste caseta „Data iesirii din categoria de asigurat”, instructiunile de completare prevad ca este necesara completarea datei ultimei zile de activitate la acest angajator, inainte de intrarea asiguratului in concediu fara plata sau in concediu pentru crestere copil.
 
b) la revenirea persoanelor salariate din concediul fara plata sau din concediul pentru crestere copil, in luna revenirii din concediu, este necesara completarea de catre angajator in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” a datei la care aceasta persoana si-a reluat activitatea, iar caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” nu se va completa de catre angajator decat in luna de raportare in care salariatul isi inceteaza activitatea la angajator.
 
Regulile mentionate in nota se aplica si in cazul in care persoana salariata isi suspenda raporturile de munca la cerere, precum si de catre angajatorii care detaseaza angajati la un alt angajator, iar contributia de asigurari sociale de sanatate se calculeaza si se plateste de catre angajatorul la care sunt detasati angajatii.
 
Din aceasta nota, reiese intentia de a identifica perioada clara in care salariatul datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate.
 
Prin urmare, pe perioada in care salariatul se afla in concediu fara plata, Declaratia 112 se completeaza conform celor detaliate mai sus, caseta „Data iesirii din categoria de asigurat”, completandu-se cu data ultimei zile de activitate la acest angajator, inainte de intrarea asiguratului in concediu fara plata, iar caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” cu data la care aceasta persoana si-a reluat activitatea.
 
Un raspuns oferit in noiembrie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatii concediu fara plataconcediu fara plata declaratie 112

Data aparitiei: 30 Ianuarie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

OBLIGATII declarative privind concediul fara plata - ce se trece in Declaratia 112? Nota: 3 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]