Daca salariatii nu vor fi trecuti in REVISAL, este de la sine inteles ca angajatorii se vor confrunta cu situatia in care ar putea sa ia amenzi.
Ba mai mult decat atat, sunt nenumarate spete pe care angajatorii trebuie sa le cunoasca, pentru a nu avea probleme cu legea.
Ce erori se pot produce atunci cand inregistrezi un contract de munca in REVISAL:
1. Numarul de contract. Daca acesta a fost inregistrat gresit in REVISAL, in cazul unei persoane nou angajate, nu este totul pierdut. Asadar, conform site-ului Inspectiea Muncii, elementul "Numar contract" contine numarul de identificare atribuit de angajator fiecarui contract. Elementul "Numere Contract Vechi" contine un sir de caractere reprezentand valorile anterioare in cazul corectiei elementului "Numar Contract". Astfel, utlizand functia CORECTIE corectati numarul de contract si nu veti avea doua contracte active.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Portal Codul Muncii
Ce trebuie sa stii despre incetarea CIM, cum trebuie procedat, cand se inregistreaza in REVISAL?
Iata ce se intreba cineva din cadrul PortalCodulMuncii.ro: "Care este data incetarii raporturilor de munca, data ce se inscrie in cererea de incetare a contractului de munca si in Revisal, ultima zi in care salariatul presteaza activitate sau urmatoarea? Astfel, salariatul solicita incetarea contractului folosind formula “ solicit incetarea raporturilor de munca incepand cu data de xx xx xxx” sau angajatorul inscrie in decizia de concediere aceeasi formulare...incepand cu data de xx xx xxxx. Deci in aceasta zi salariatul se mai prezinta sau nu la serviciu ? Cum vom opera incetare?"
Raspunsul specialistilor de la Rentrop & Straton:
Este demn de mentionat ca fiecare situatie se judeca individual.
Dispozitiile Legii 53/2003 – Codul muncii se intregesc cu celelalte dispozitii cuprinse in legislatia muncii si, in masura in care nu sunt incompatibile cu specificul raporturilor de munca prevazute de prezentul cod, cu dispozitiile legislatiei civile (art. 278 din Codul muncii).
IMPORTANT! Potrivit art. 2553 alin. (3) din Codul civil daca este vorba de un act ce trebuie îndeplinit într-un loc de munca, termenul se va implini la ora la care inceteaza programul normal de lucru.
Iata si un exemplu, in acest sens:
a) Daca avem un contract de munca incheiata pe durata determinata, conform art. 3 alin. (2) lit. n) coroborat cu art. 4 alin. (1) lit. c) din HG 500/2011, elementul data incetarii contractului individual de munca se transmite cel tarziu la data incetarii contractului individual de munca, la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca.
In acest caz, data incetarii este data expirarii contractului, iar in aceasta zi salariatul nu se mai prezinta la locul de munca.
b) Daca salariatul solicita incetarea raportului de munca incepand cu data de 1 septembrie 2017, sau angajatorul scrie in decizia de concediere aceasta formulare, contractul inceteaza la data de 1 septembrie iar in aceasta zi salariatul nu mai presteaza activitate.
c) Daca veti tine cont de raspunsul anterior veti oberva ca daca veti inceta contractul de munca la sfarsitul programului in ziua de 31 august 2017 si dupa incetarea acestuia veti observa ca veti putea inregistra un alt contract de munca, la acelasi angajator, anterior primei zile de activitate, cu producerea efectelor incepand cu data de 1 septembrie.
Asadar, salariatul va avea continuitate si nici o zi absenta. Pe data de 31 august lucreaza, la sfarsitul programului ii inceteaza raportul de munca si este inregistrat un alt raport de munca incepand cu data de 1 septembrie.
...citeste mai multe pe PortalCodulMuncii >>>
Avand in vedere aceste exemple, incetarea raportului de munca se va petrece fie la finalul ultimei zile de activitate, fie in ziua lucratoare urmatoarei ultimei zile de activitate. Nici practica ITM-urilor nu este unitara.