In registrul privat/public se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii, iar transmiterea se face dupa solicitarea si obtinerea de catre angajator a numelui de utilizator si a parolei, indiferent daca angajatorul presteaza serviciul de completare si transmitere a registrului sau are incheiat un contract de prestari de servicii.
Activarea accesului la portalul Inspectiei Muncii http://itmonline.inspectiamuncii.ro.
Ce fapte constituie CONTRAVENTII si ce risca angajatorii care incalca aceste prevederi legate de registrul salariatilor >>>
Ce documente trebuie eliberate, in ceea ce priveste REVISAL?
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
a) Documente care se elibereaza obligatoriu, fara a fi necesara solicitarea salariatului
Conform art. 8 alin. (41) din H.G. nr. 500/2011 introdus prin H.G. nr. 877/2016, la incetarea activitatii salariatului/persoanei platite din fonduri publice, angajatorii au obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate.
Asadar, la incetarea contractului individual de munca, angajatorul are obligatia sa elibereze salariatului o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate indiferent daca acesta solicita sau nu eliberarea adeverintei. In reglementarea anterioara, aceasta adeverinta se elibera
doar la solicitarea salariatului.
b) Documente care se elibereaza la solicitarea salariatului
- La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registrul privat/public, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul privat/public si din dosarul personal/profesional, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
- La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal/profesional.
- Orice persoana are dreptul sa interogheze, sa solicite si sa obtina de la Inspectia Muncii date din registrul privat/public cu privire la activitatea pe care a desfasurat-o in calitate de angajat/persoana platita din fonduri publice, durata activitatii, sala riul, vechimea in munca si in specialitate, intr-un termen de 5 zile de la data solicitarii.