In ce mod transmitem ReviSal in cazul primului salariat?

primul salariattransmitere registruReviSalITMsocietate nouaHG 500/2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Analizam cazul unei societati care angajeaza pentru prima data pe cineva, urmand sa vedem in ce mod va fi efectuata transmiterea ReviSal si daca este obligatorie instiintarea ITM.

Raspuns:

Art. 2 alin. (1) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal), cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste ca incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii , republicata, numai prin incheierea unui contract individual de munca, in temeiul caruia persoana fizica, in calitate de salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, persoana fizica sau juridica, in schimbul unei remuneratii denumite salariu.

Alin. (2) din acelasi articol mentioneaza ca fiecare angajator are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Prin urmare, angajatorul trebuie sa infiinteze si sa transmita Revisal la ITM, aceasta fiind practic modalitatea de inregistrare a angajatorului la ITM.

In conformitate cu prevederile capitolului IV din Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si procedura privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format aprobata prin OMFPS 1918/2011 cu modificarile si completarile ulterioare transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor se poate realize prin una dintre urmatoarele forme:
- Transmiterea on-line prin intermediul portalului Inspectiei Muncii
- Transmiterea prin e-mail pe baza de semnatura electronica
- Depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca

Potrivit pct. 29 din procedura mai sus enuntata, in cazul in care, registrul se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca, acesta trebuie depus  insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal:
a) la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul;
b) la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea unitatile fara personalitate juridica.

Pentru prima depunere a registrului la sediul inspectoratului teritorial de munca, conform pct. 30 din aceeasi procedura, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare la registrul comertului, a certificatului de inregistrare fiscala, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
primul salariattransmitere registruReviSalITMsocietate nouaHG 500/2011

Data aparitiei: 01 Octombrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

In ce mod transmitem ReviSal in cazul primului salariat? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]