Analizam cazul unei societati care angajeaza pentru prima data pe cineva, urmand sa vedem in ce mod va fi efectuata transmiterea ReviSal si daca este obligatorie instiintarea ITM.
Raspuns:
Art. 2 alin. (1) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal), cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste ca incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii , republicata, numai prin incheierea unui contract individual de munca, in temeiul caruia persoana fizica, in calitate de salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, persoana fizica sau juridica, in schimbul unei remuneratii denumite salariu.
Alin. (2) din acelasi articol mentioneaza ca fiecare angajator are obligatia de a infiinta si transmite la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Portal Codul Muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Prin urmare, angajatorul trebuie sa infiinteze si sa transmita Revisal la ITM, aceasta fiind practic modalitatea de inregistrare a angajatorului la ITM.
In conformitate cu prevederile capitolului IV din Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si procedura privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format aprobata prin OMFPS 1918/2011 cu modificarile si completarile ulterioare transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor se poate realize prin una dintre urmatoarele forme:
- Transmiterea on-line prin intermediul portalului Inspectiei Muncii
- Transmiterea prin e-mail pe baza de semnatura electronica
- Depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca
Potrivit pct. 29 din procedura mai sus enuntata, in cazul in care, registrul se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca, acesta trebuie depus insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal:
a) la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul;
b) la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea unitatile fara personalitate juridica.
Pentru prima depunere a registrului la sediul inspectoratului teritorial de munca, conform pct. 30 din aceeasi procedura, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare la registrul comertului, a certificatului de inregistrare fiscala, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.