legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Pastrarea si prelucrarea datelor personale din Revisal. Prevederi legale

Ioana Pavel
Ioana Pavel
11 Martie 2025
11 Martie 2025
Ioana Pavel
Ioana Pavel
date personal revisalprelucrare date personale revisal
Pastrarea si prelucrarea datelor personale din Revisal. Prevederi legale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cuprins

In cazul in care o persoana fizica sau juridica, de drept privat ori de drept public, prelucreaza date cu caracter personal in scopul stabilit de H.G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, aceasta are calitatea de operator de date cu ca racter personal.

Astfel:
– angajatorii au calitatea de operatori de date cu caracter personal;
– prestatorii care opereaza efectiv in registru sunt persoane imputernicite de catre operator. Efectuarea prelucrarilor prin persoane imputernicite trebuie sa se desfasoare in baza unui contract incheiat in forma scrisa, care va cuprinde in mod obligatoriu obligatia persoanei imputernicite de a actiona doar in baza instructiunilor primite de la operator si faptul ca indeplinirea obligatiilor privind aplicarea de masuri de securitate revine si persoanei imputernicite.

IMPORTANT!

Nu este necesara inregistrarea ca operator de date cu caracter personal de catre angajator sau de catre prestatorii de servicii, intrucat acestia prelucreaza date cu caracter personal in baza unui act normativ.

Revisal si securitatea datelor


Potrivit art. 7 alin. (7) din H.G. nr. 905/2017, datele din registru si dosarele personale ale fiecarui salariat se pastreaza in conditii corespunzatoare, care sa asigure securitatea datelor, precum si respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si ale art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, referitoare la statele de plata. Potrivit actualelor reglementari, statele de plata se pastreaza in prezent timp de 5 ani, calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii. 

Asadar, termenul de 5 ani este aplicabil si in ceea ce priveste datele din ReviSal. Angajatorii raspund pentru asigurarea conditiilor de pastrare, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului sau oricarei alte persoane fizice sau juridice prin incalcarea acestor obligatii.

Cum se transmite registrul general de evidenta a salariatilor

Datele in registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza si se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii.
Transmiterea on-line se face dupa solicitarea si obtinerea de catre angajator a numelui de utilizator si a parolei, indiferent daca angajatorul presteaza serviciul de completare si transmitere a registrului sau are incheiat un contract de prestari de servicii, si activarea accesului la portalul Inspectiei Muncii.

Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul, in baza prezentarii urmatoarelor documente:

– solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei;

ATENTIE!

Angajatorii persoane fizice sau persoane juridice de drept privat au obligatia de a notifica, in scris, inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul/domiciliul despre incheierea contractelor de prestarii servicii, precum si datele de identificare ale prestatorului, in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari de servicii.


Dreptul de acces la datele din ReviSal


Potrivit art. 34 din Codul muncii, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 144/2022, publicata in Monitorul Oficial nr. 502 din 23 mai 2022, Registrul general de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fosti salariati, in privinta datelor care ii privesc. Dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.

Hotararea Guvernului nr. 1.164/2022, publicata in Monitorul Oficial nr. 937 din 26 septembrie 2022, a aprobat procedura de acces online al salariatilor sau fostilor sala riati la datele din registrul general de evidenta a salariatilor, a modalitatii de generare si descarcare a extrasului, precum si a conditiilor in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate. Aceasta procedura a intrat in vigoare la data de 31 decembrie 2024.

 

Astfel, in vederea asigurarii accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenta a salariatilor, cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individuale de munca, precum si pentru generarea si descarcarea unui extras din registru, salariatul sau fostul salariat ori un imputernicit al acestuia se poate prezenta pentru obtinerea numelui de utilizator si a parolei, dupa caz, la:

a) sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul;
b) sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara/si-au desfasurat activitatea salariatii unitatilor fara personalitate juridica care au primit delegare de competenta pentru infiintarea, completarea si transmiterea registrului;
c) sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala salariatul/fostul salariat are domiciliul, in cazul in care sediul angajatorului a fost/se afla in alta localitate decat localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.

Momentan, Revisal pentru salariati nu este functional, dar va fi in curand, avand in vedere ca se va trece la noua versiune REGES-ONLINE.


...acest articol a aparut in  Consilier Codul Muncii - o lucrare care interpreteaza Legislatia muncii pe intelesul dvs.: Codul muncii exact asa cum trebuie aplicat. Cu drepturi si obligatii, cu clauze obligatorii si speciale, contracte si acte aditionale, exemple, modele si exceptii.

Mai mult, imaginati-va ca in permanenta aveti acces la informatie actualizata, detalii AICI >>>

NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


     

     

    Atentie!

    Descarcati raportul GRATUIT

    "Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
    Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     

     

     
     
     

    Descarcati raportul GRATUIT
    “Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


     
    NOU in CODUL MUNCII
    Descarcati raportul
    GRATUIT
    "Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
    Adauga mai jos adresa ta de email
    si primesti Raportul Gratuit
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]