Principiile managementului situatiilor de urgenta sunt:
- previziunea si prevenirea;
- prioritatea protectiei si salvarii vietii oamenilor;
- respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
Prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta sunt asigurate de Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta. De asemenea, el asigura si coordoneaza resursele umane, materiale, financiare si de alta natura necesare restabilirii starii de normalitate.
- asumarea responsabilitatii gestionarii situatiilor de urgenta de catre autoritatile administratiei publice;
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
- cooperarea la nivel national, regional si international cu organisme si organizatii similare;
- transparenta activitatilor desfasurate pentru gestionarea situatiilor de urgenta, astfel incat acestea sa nu conduca la agravarea efectelor produse;
- continuitatea si gradualitatea activitatilor de gestionare a situatiilor de urgenta, de la nivelul autoritatilor administratiei publice locale pana la nivelul autoritatilor administratiei publice centrale, in functie de amploarea si de intensitatea acestora;
- operativitatea, conlucrarea activa si subordonarea ierarhica a componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.
Definitie
Situatia de urgenta este evenimentul exceptional, cu caracter nonmilitar, care prin amploare si intensitate ameninta viata si sanatatea populatiei, mediul inconjurator, valorile materiale si culturale importante, iar pentru restabilirea starii de normalitate sunt necesare adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea de resurse suplimentare si managementul unitar al fortelor si mijloacelor implicate.