Organizarea, conducerea si asigurarea actiunilor de evacuare se stabilesc prin planurile de evacuare.
Planurile de evacuare se elaboreaza din timp, in starea de normalitate, in functie de riscurile inventariate si se actualizeaza ori de câte ori apar modificari in structura populatiei, institutiilor si operatorilor economici, precum si atunci când aplicarea lor devine iminenta.
In vederea intocmirii planurilor de evacuare, structurile responsabile impreuna cu specialisti din cadrul inspectoratelor pentru situatii de urgenta judetene sau al municipiului Bucuresti:
- stabilesc localitatile, institutiile, operatorii economici, precum si numarul si structura populatiei sau salariatilor care se evacueaza;
- stabilesc natura si cantitatea bunurilor ce urmeaza a fi evacuate;
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
- stabilesc zonele si localitatile in care se executa evacuarea;
- stabilesc gradul de urgenta si esalonarea evacuarii, precum si mijloacele de transport si itinerarele pe care se executa evacuarea;
- executa recunoasterea zonelor si a localitatilor in care se dispune evacuarea;
- analizeaza posibilitatile de cazare, de aprovizionare si hranire a evacuatilor, de depozitare a bunurilor si de functionare a institutiilor;
- identifica posibilitatile de asigurare a actiunilor de evacuare.