Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Suspendarea activitatii salariale

Suspendarea activitatii salarialesalariuangajatangajator

Potrivit art. 52 din Codul muncii republicat, angajatorul are posibilitatea sa suspende contractul individual de munca din initiativa angajatorului numai in urmatoarele situatii:

a) pe durata cercetarii disciplinare prealabile;

b) in cazul in care angajatorul a formulat plangere penala impotriva salariatului sau acesta a fost trimis in judecata pentru fapte penale incompatibile cu functia detinuta, pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti;

c) in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare;

d) pe durata detasarii;

e)pe durata suspendarii de catre autoritatile competente a avizelor, autorizatiilor sau atestarilor necesare pentru exercitarea profesiilor.

La indemana angajatorului pentru diminuarea costurilor salariale fara recurgerea la concediere din initiativa sa este masura suspendarii temporare a contratului de munca in temeiul art. 52 lit. c) corelat cu art. 53 din Codul muncii republicat

Motivele economice, tehnologice, structurale sau similare care determina intreruperea temporara a activitatii ofera posibilitatea ca salariatii sa beneficieze de o indemnizatie platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat. Astfel, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii.

Fac totusi exceptie, In cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la remedierea situatiei care a cauzat reducerea programului, dupa consultarea prealabila a sindicatului reprezentativ de la nivelul unitatii sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii angajatorului salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta beneficiaza de o asemenea indemnizatie, platita din fondul de salarii sub forma a ceea ce este denumit simbolic indemnizatie pentru “somaj tehnic”.

Salariatii aflandu-se la dispozitia angajatorului, acesta are oricand posibilitatea sa dispuna reinceperea activitatii. In cazuri exceptionale, cand din motive tehnice sau din alte motive activitatea este intrerupta, salariatii primesc 75% din salariul de baza individual avut, cu conditia ca incetarea lucrului sa nu se fi produs din vina lor si daca in tot acest timp raman la dispozitia angajatorului.

Prin negocieri la nivelul unitatii trebuie stabilit modul concret de realizare a prevederii de a ramane la dispozitia unitatii. Astfel, decizia poate viza prezenta salariatilor in incinta unitatii in asteptarea reluarii activitatii sau ramanerea la domiciliu, de unde sa poata fi convocati de angajator.

Numai cu acordul sindicatului, in cazul in care din motive obiective este necesara reducerea sau intreruperea temporara a activitatii, pentru cel mult 15 zile la nivelul unui an, salariatii avand obligativitatea reluarii ei, angajatorul poate dispune intrarea pe aceasta perioada a salariatilor in concediu fara plata

Suspendarea temporara a activitatii presupune declararea suspendarii activitatii la Administratia financiara, apoi la Registrul comertului si nu se justifica pentru un interval scurt, mai mic de 1 an fiscal. Procedura este complexa din punct de vedere al formalitatilor care trebuie indeplinite si nu usureaza angajatorul in ceea ce priveste contributiile pe care trebuie sa le suporte.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Suspendarea activitatii salarialesalariuangajatangajator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Septembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Suspendarea activitatii salariale Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (3)


13-Sep-2012

Va rog sa ne spuneti temeiul legal care justifica urmatoarea fraza din articol : Numai cu acordul sindicatului, in cazul in care din motive obiective este necesara reducerea sau intreruperea temporara a activitatii, pentru cel mult 15 zile la nivelul unui an, salariatii avand obligativitatea reluarii ei, angajatorul poate dispune intrarea pe aceasta perioada a salariatilor in concediu fara plata. Presupun ca veti ignora intrebarea.

13-Sep-2012

Va rog sa ne spuneti temeiul legal care justifica urmatoarea fraza din articol : Presupun ca veti ignora intrebarea.

13-Sep-2012

Va rog sa ne spuneti temeiul legal care justifica urmatoarea fraza din articol : Presupun ca veti ignora intrebarea.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensionar Reangajat Cu Contract De Munca Pe Perioada DeterminataIntrebare: Pentru un pensionar reangajat, primul contract de munca pe perioada determinata de 36 luni a incetat in luna iulie 2019. I s-a facut un nou contract de munca pana la 31.12.2019. Pot sa-i prelungesc acest contract prin act aditional, incepand cu 01.01.2020, pana la 12 luni respectiv iulie 2020? Sau trebuie sa-i inceteze contractul nr. 2 si sa facem altul nr. 3 si ultimul? Contractele succesive de max 12 luni, trebuie facute din start pe 12 luni sau daca sunt facute pe o perioada mai scurta es
 

Raspuns: Puteti sa il prelungiti pana in limita a 12 luni si ulterior daca partile se pun de acord se poate i... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]