Incetisor ne-am tot pregatit pentru sarbatorile pascale si am tot observat cum lucrurile parca deveneau un pic mai dificile in HR.
Ati observat cum, pe masura ce se apropie sarbatorile, oamenii se gandesc tot mai mult la ce au de facut si cum vor sarbatori? Parca motivatia si eficienta lor scad. Cumparaturile, planificarea si gatitul le ocupa tot mai mult mintea.
Ei bine, in acest an am decis sa fiu cat mai detasata si sa vad puterea de concentrare a colegilor. Nu e tocmai simplu sa iti focusezi atentia cand ai multe lucruri pe cap. Cred ca si voi stiti asta la fel de bine.
Asa am inceput pas cu pas sa mai discut cu managerii ca sa vad cum este eficienta in aceasta perioada. Din pacate, mi-a confirmat teoria. Replica cea mai intalnita a fost “Si ce sa le faci? Doar sunt oameni si au si ei griji pentru aceasta perioada”. E un argument valid. Totusi, e bine sa reusim sa ne concentram pe activitatea noastra de la acel moment.
Un pas important a fost sa deducem daca oamenii au finantele necesare pentu sarbatori. E normal sa fii debusolat cand nu iti ajung banii pentru sarbatori. Dupa cum stiti, faimoasa prima inca se mai practica, desi nu la nivelul dorit. Si asa incetisor am vazut cum lumea se lumina cu gandul la prima.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
40 Modele de Regulament Intern
Cum nu putem sa le amintim de acea prima zilnic, ce sa mai facem pentru a fi oamenii mai motivati? M-am gandit cu managerii si am mai scos o nebunie: tombola zilei. Da, nu era doar un vis. Am decis ca in saptamana dinainte de sarbatorile pascale sa oferim zilnic cate un cadou unui angajat. Concursul nostru se numea: “Iepurasul de serviciu”.
Asadar, fiecare departament numea zilnic omul cel mai harnic si acesta intra in lista angajatilor pentru tombola de a doua zi.
Asa ii faceam pe anagajati sa isi dea mai mult interesul pentru a fi cat mai eficienti intr-o zi. Desigur ca era ceva mai greu de decis care era candidatul pentru acea zi, tocmai de aceea se si alegea prin decizia departamentului.
Si asa zi de zi am dat cadouri frumoase specifice Pastelui, de la cozonaci, pasca, oua, iepurasi si chiar... miel (gata preparat, desigur). Poate veti zambi, dar sa stiti ca angajatii au fost motivati si amuzati de aceasta mica concurenta. Managerii au propus chiar sa primeasca si ei cadouri. Spiritul de copil a ramas activ la majoritatea dintre noi.
Asa a trecut saptamana in cauza si chiar am incheiat apoteotic. Vineri am dat trei cadouri asa incat sa vizam fiecare nivel managerial. Ce frumos a fost sa vad surpriza managerului in cauza si a directorului! Au zambit usor incurcati, apoi au mutumit colegilor si s-au “infipt” in a vedea ce cadou au primit. Astfel de moment te fac sa te relaxezi si chiar sa apreciezi mai mult colectivul tau.
Concluzia la care am ajuns este aceea ca e destul de simplu sa ajuti oamenii sa fie mai eficienti cand esti atent la nevoile lor. Vazand ca e necesara mai multa atentia si, chiar, un mic bonus direct in produse pentru oameni, am cugetat ca ar fi o solutie optima. In plus, putina destindere nu strica niciodata, mai ales ca stiu cate termene de predare au fost in companie in aceasta perioada.
Sper ca si voi ati avut ocazia sa va gasiti motivatia in aceasta perioada. Ce evenimente frumoase ati mai organizat in companie?
Cu gandul la bunatati si cu urari de bine, va urez sa aveti sarbatori fericite.