Acordarea biletelor de tratament balnear

13 Ianuarie 2012
13 Ianuarie 2012
bilete de tratamentasistenta socialabilete de odihna
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Numarul total al biletelor de tratament balnear, acordate in anul 2012 prin sistemul organizat si administrat de Casa Nationala de Pensii Publice, care poate fi finantat din bugetul asigurarilor sociale de stat, se stabileste in urma finalizarii procedurii de achizitie, derulata in baza Normelor procedurale interne elaborate in conformitate cu art.16 alin. 1 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari, prin Legea nr. 337 din 17 iulie 2006, in corelatie cu raportul pret/bilet practicat de catre operatorii economici, participanti la procedura de achizitie.

Potrivit prevederilor art. 122 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, „Locurile de tratament balnear se asigura in unitatile de tratament din proprietatea CNPP si, in completare, prin contracte incheiate, potrivit legii, cu alte unitati de profil”.

Prin Legea nr. 294/2011 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pentru anul 2012, este prevazuta suma de 293.780.000 lei (titlul asistenta sociala – ajutoare sociale in natura).

Astfel, din aceasta suma vor fi asigurate 53.499 locuri la tratament balnear, repartizate pe 17 serii cu durata de 18 zile asigurate in unitatile de tratament balnear, proprietate a Casei Nationale de Pensii Publice, iar diferenta de locuri se va stabili in urma finalizarii procedurii de achizitie, derulata pe baza de norme proprii, cu respectarea prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006.

Numarul de locuri de tratament balnear care se va contracta cu alte unitati de profil se va stabili in urma diminuarii cu 10% a valorii aprobate in buget la acest titlu de cheltuieli, si cu diminuarea acesteia cu valoarea corespunzatoare celor 53.499 locuri apartinand S.C ,,T.B.R.C.M.’’S.A.; rezultatul raportului dintre suma ramasa si pretul/bilet reprezinta numarul acestor locuri;

Numarul biletelor de tratament balnear ce se acorda gratuit categoriilor de persoane beneficiare de prevederile unor legi speciale cu caracter reparatoriu, precum si categoriilor de persoane beneficiare ale sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, se stabileste prin aplicarea unui procent de maxim 15% la numarul total de bilete de tratament.

Tinand seama de caracterul social al activitatii de trimitere la tratament balnear se impune, ca pentru asasigurarea prestatiilor pentru un numar cat mai mare de beneficiari, CNPP sa stabileasca un pret mmaxim/bilet.

Potrivit prevederilor art. 122 alin. (6) din Legea nr. 263/20100, la incheierea contractelor se va tine seama de gradul de solicitare al statiunii si de categoria de confort oferita, precum si de nivelul maxim al tarifelor, stabilit de CNPP.

Pentru biletele de tratament balnear, locurile contractate se vor repartiza pe maximum 17 serii de prezentare, cu o durata a sejurului de 18 zile. Pretul biletului de tratament balnear va include tariful pentru 14 zile de tratament.

HOTARARE
 
privind acordarea prestatiilor sub forma biletelor de tratament balnear, pentru anul 2012, prin sistemul organizat si administrat de Casa Nationala de Pensii Publice
 
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata si al art. 122, 123 si 124 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
   
ART. 1 Prezenta hotarare are ca obiect de reglementare regulile de stabilire a numarului biletelor de tratament balnear pentru anul 2012 si modul de acordare, distribuire si de decontare a acestora.
 
ART. 2 In unitatile de tratament balnear, proprietate a Casei Nationale de Pensii Publice, este asigurat pentru anul 2012 un numar de 53.499 de locuri la tratament balnear, repartizate pe 17 serii de trimitere.
 
ART. 3 La numarul de locuri stabilit conform art. 2 se adauga, pana la confluenta sumei de 293.780. 000 lei cuprinsa in Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2012, numarul de locuri care se contracteaza in urma finalizarii procedurii de achizitie publica, organizata si derulata in baza Normelor procedurale interne elaborate in conformitate cu prevederile art.16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in corelatie cu raportul pret / bilet practicat de catre operatorii economici participanti la procedura de achizitie.
 
ART. 4 - (1) Numarul biletelor de tratament balnear care se acorda gratuit categoriilor de persoane beneficiare ale prevederilor unor legi speciale, cu caracter reparatoriu, precum si categoriilor de persoane beneficiare ale sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se stabileste prin aplicarea unei cote de maximum 15% din totalul numarului de bilete, rezultat in conformitate cu prevederile art. 2 si art.3.

(2) Categoriile de persoane care pot beneficia de tratament balnear, in mod gratuit, sunt urmatoarele:
a) pensionari de invaliditate, in cadrul programului de recuperare intocmit de medicul expert al asigurarilor sociale;
b) persoane beneficiare de drepturi stabilite in baza prevederilor Decretului-lege nr.118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, precum si persoanele care au calitatea de luptator in rezistenta anticomunista, stabilita in temeiul dispozitiilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 214/1999;
c) persoane beneficiare de drepturi stabilite in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945, din motive etnice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr.189/2000;
d) persoane ale caror drepturi sunt stabilite prin Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si
e) persoane a caror drepturi sunt stabilite prin Legea nr. 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificarile si completarile ulterioare;
f) asiguratii care isi desfasoara activitatea in locurile de munca prevazute la art. 30, alin. (1), lit. b), din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv locurile de munca in conditii speciale din activitatile de cercetare, explorare, exploatare sau prelucrare a materiilor prime nucleare, zonele I si II de expunere la radiatii;
g) persoane ale caror drepturi sunt stabilite prin Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) persoanele care beneficiaza de cure balneoclimaterice potrivit art. 22 din Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale republicata, carora li s-a stabilit de catre medicul expert al asigurarilor sociale din cadrul caselor teritoriale de pensii, program individual de recuperare.

(3) Fondurile necesare pentru plata acestor gratuitati cu exceptia categoriilor prevazute la art. 4 alin. (2), lit. a), d) si h), se suporta din bugetul de stat.
         
ART. 5 Durata sejurului este 18 zile iar durata tratamentului balnear este de 14 zile.
         
ART. 6 In perioada unui an calendaristic, unui beneficiar i se poate elibera un singur bilet de tratament balnear.
 
ART. 7  Pot beneficia de tratament balnear persoanele care au calitatea de:
a) pensionar al sistemului public de pensii;
b) asigurat al sistemului public de pensii;;
c) asigurat al sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
d) beneficiar al prevederilor unor legi speciale, care reglementeaza dreptul la bilete de tratament balnear.
         
ART. 8 - (1) Distribuirea biletelor de tratament balnear se face de catre Casa Nationala de Pensii Publice, prin casele teritoriale de pensii.

(2) Decontarea costurilor biletelor de tratament balnear se face de catre Casa Nationala de Pensii Publice, din fondurile aprobate prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2012 nr. 294/2011, la capitolul "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Asistenta sociala", alineatul "Ajutoare sociale in natura", catre prestatorii de servicii, potrivit legii.
 
ART. 9 La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 83 din 2 februarie 2011 privind acordarea prestatiilor sub forma biletelor de odihna si de tratament balnear pentru anul 2011, prin sistemul organizat si administrat de Casa Nationala de Pensii Publice.
 
PRIM MINISTRU
EMIL BOC

NOUTATI din Legislatia muncii

Concedierea pentru inaptitudine. Etape procedurale. Greseli frecvente:


Participati in data de 15 noiembrie la webinarul specializat sustinut de expertul prof. univ. dr. Raluca Dimitriu!

Temele care vor fi abordate la webinar
- Cine poate contesta fisa de aptitudine?
- Ce facem cu salariatul declarat „apt conditionat”?
- Cum se poate executa preavizul de catre salariatul declarat „inapt”?
- Diferenta dintre inaptitudine si invaliditate
- Diferenta dintre inaptitudine si necorespundere profesionala
- Etape procedurale. Greseli frecvente
- Practica judecatoreasca

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]