legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Rolurile si responsabilitatile angajatorilor

03 Mai 2011
03 Mai 2011
evaluare riscurilorprotectia sanatatiisecuritatea lucratorilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajatorii ar trebui sa pregateasca in mod riguros ceea ce intentioneaza sa faca pentru a-si indeplini responsabilitatile privind realizarea unei evaluari a riscurilor si sa implementeze masurile necesare pentru protectia sanatatii si a securitatii lucratorilor. Acestora li se recomanda sa faca acest lucru prin stabilirea unui plan de actiune pentru eliminarea sau tinerea sub control a riscurilor.

Planul de actiune ar trebui sa cuprinda:

* contractarea, organizarea si coordonarea activitatii de evaluare;
* numirea persoanelor competente pentru efectuarea evaluarilor

# persoana care efectueaza evaluarea riscurilor poate fi:
- angajatorul insusi
- angajatul desemnat de angajator
- evaluatori externi si furnizori de servicii daca nu exista personal competent in acest sens la locul de munca

# persoanele isi pot dovedi competenta aratand ca detin urmatoarele abilitati:
- o intelegere a abordarii generale a evaluarii riscurilor
- capacitatea de a aplica aceasta intelegere la locul de munca
- abilitatea de a identifica situatii in care acestea sunt incapabile sa evalueze in mod corect riscurile fara ajutor si de a putea da indicatii cu privire la necesitatea unei asistente suplimentare

* consultarea cu reprezentantii lucratorilor in legatura cu masurile luate pentru numirea celor care vor face evaluarile;

* furnizarea de informatii, instruire, resurse si asistenta evaluatorilor care sunt numiti din cadrul intreprinderii;

* asigurarea unei coordonari corespunzatoare intre evaluatori (daca este cazul);

* implicarea conducerii si incurajarea participarii fortei de munca;

* stabilirea masurilor care vor fi luate pentru revizuirea si reluarea evaluarii riscurilor;

* asigurarea corelarii masurilor de prevenire si de protectie cu rezultatele evaluarii;

* asigurarea inregistrarii evaluarii riscurilor;

* monitorizarea masurilor de prevenire si de protectie pentru a asigura eficienta permanenta a acestora;

* informarea lucratorilor si/sau a reprezentantilor acestora cu privire la evaluare si la masurile aplicate (prin accesul la inregistrarile realizate).



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]