Pericole si riscuri comune tuturor lucratorilor din sectorul transporturilor

pericoleriscuriorganizarea munciiprogram de luncru
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Principalele pericole si riscuri fizice includ:

* expunerea la vibratii cauzate de zgomot, pozitii statice, cum ar fi statul prelungit pe scaun si in picioare;
* manipularea manuala;
* lucrul in spatii inchise, inhalarea de vapori si gaze arse, manevrarea substantelor periculoase (gaze de evacuare, produse chimice de la bord, combustibili, expunere la incarcare, descarcare si in zonele de stationare, produse de curațare, lucrari de mentenanta);
* conditii climatice (caldura, frig, seceta, ploaie etc.) si schimbari climatice de temperatura;
* sfera limitata de adaptare a conditiilor de lucru ergonomice si a stilurilor de viata sanatoase.

• Oboseala este o problema de sanatate raportata frecvent in sectorul transporturilor, conform cercetarilor si sondajelor nationale.

Volumul de munca este in crestere, in timp ce influenta lucratorilor asupra organizarii muncii lor este redusa. Alti factori care pot contribui sunt intensificarea traficului, monitorizarea de la distanta, cererile clientilor si schimbarile aduse organizarii muncii. De asemenea, lucratorii din sectorul transporturilor au adesea un program de lucru neregulat si prelungit, lucrand de sarbatori sau la sfarsit de saptamana, si pot sta departe de casa perioade indelungate.

• Violenta si hartuirea prezinta niveluri in crestere in sectorul transporturilor, insa acestea sunt, in mare masura, neraportate. De multe ori, lucratorii din transporturi trebuie sa actioneze in calitate de intermediari involuntari pentru schimbarile organizationale care afecteaza serviciul de asistenta pentru clienti. De asemenea, exista o lipsa de proceduri de raportare, masuri de prevenire si practici de urmarire.

• Schimbarile aduse continutului locului de munca includ: utilizarea intr-o mai mare masura a noilor tehnologii – cum ar fi instrumente de planificare si monitorizare la distanta, computere de bord; necesitatea cunoasterii legislatiei si mai multor limbi straine. Pe de alta parte, munca este mai monotona, oferind mai putine oportunitati de invatare, atunci cand este comparata cu cea desfasurata de media populatiei active.
    
• Desi continua sa fie in minoritate, participarea femeilor in sector este in crestere, insa masurile de sanatate si securitate din sectorul transporturilor vizeaza in continuare barbatii, prezentand dificultatile legate de imbinarea vietii profesionale cu cea personala, volumul ridicat de munca fizica si lipsa facilitatilor accesibile femeilor.

• Forta de munca din sectorul transporturilor, cu exceptia transportului aerian, imbatraneste mai rapid decat populatia activa generala. În anumite subsectoare, oferta de forta de munca este deficitara.
    
• Deplasarile pe distante lungi pot presupune expunerea la boli si paraziti neobisnuiti, izolare, schimbari climatice bruste, lipsa contactului social, monotonie, departarea de casa pe perioade indelungate.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pericoleriscuriorganizarea munciiprogram de luncru

Data aparitiei: 02 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Pericole si riscuri comune tuturor lucratorilor din sectorul transporturilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]