Legea privind Alocatia pentru sustinerea familiei are Norme de aplicare

norme de aplicarealocatiesustinerea familiei
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Hotararea Guvernului nr. 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 56 din data de 21 ianuarie 2011

Beneficiaza de alocatia pentru sustinerea familiei, familiile cu venituri reduse care au in crestere si ingrijire copii in varsta de pana la 18 ani si indeplinesc conditiile prevazute de Legea nr. 277/2010.

Alocatia se acorda familiilor ai caror membri sunt cetateni romani care locuiesc in Romania, dar si familiilor si persoanelor singure care nu au cetatenie romana, daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
- sunt cetateni ai unui stat membru al Uniunii Europene, ai Spatiului Economic European, ai Confederatiei Elvetiene sau ai altor state, pe perioada in care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legii;
- sunt cetateni straini sau apatrizi carora li s-a acordat, in conditiile legii, o forma de protectie; – sunt apatrizi care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legii.

Potrivit normelor, alocatia se acorda lunar, pe baza cererii si declaratiei pe propria raspundere intocmite de reprezentantul familiei, care se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala familia isi are domiciliul ori resedinta. Formularul de “Cerere si declaratie pe propria raspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala” este prevazut in anexa la hotarare.

Cererea si declaratia pe propria raspundere este insotita de actele doveditoare privind componenta familiei, veniturile acesteia si, dupa caz, privind frecventarea cursurilor scolare de catre copiii aflati in intretinere.

In situatia in care familia este beneficiara de ajutor social, alocatia se acorda la cererea reprezentantului familiei, insotita numai de livretul de familie.

Familiile care au in intretinere copii de varsta scolara, beneficiaza de alocatie in conditiile in care copiii frecventeaza fara intrerupere cursurile unei forme de invatamant organizate potrivit legii si nu inregistreaza absente nemotivate in cursul unui semestru care sa conduca la scaderea notei la purtare sub 8.

La depunerea cererii de acordare a alocatiei, reprezentantul familiei prezinta la dosar o adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care sunt inscrisi copiii, care sa ateste ca acestia frecventeaza o forma de invatamant organizata potrivit legii.

Pentru familiile care au in intretinere copii cu handicap grav sau accentuat, de varsta scolara si care nu frecventeaza o forma legala de invatamant, alocatia se acorda cu conditia prezentarii certificatului de incadrare intr-un grad de handicap si a dovezii eliberate de directiile de asistenta sociala, prin care se atesta faptul ca respectivul copil nu poate fi inscris in nicio forma de invatamant.

In cazul in care se constata absente nemotivate pe parcursul unui semestru scolar, cuantumul alocatiei se diminueaza proportional cu numarul absentelor, dupa cum urmeaza:

- cu cate 20% pentru fiecare copil care inregistreaza un numar de maximum 10 absente;
- cu cate 50% pentru fiecare copil care inregistreaza un numar de maximum 20 de absente.

In vederea solutionarii cererii pentru acordarea alocatiei, primarul dispune, in mod obligatoriu, verificarea prin ancheta sociala, la domiciliul sau, dupa caz, la resedinta solicitantului, a situatiei ce rezulta din datele inscrise in actele doveditoare.

Dreptul la alocatie se stabileste prin dispozitie scrisa a primarului si se acorda incepand cu luna urmatoare inregistrarii cererii,

Dispozitia primarului de stabilire a dreptului la alocatie se transmite la agentiile pentru prestatii sociale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, insotita de copia cererii si a declaratiei pe propria raspundere, certificata de primar.

Plata alocatiei se asigura lunar de catre agentiile judetene pe baza de mandat postal sau, dupa caz, in cont personal ori in cont de card, potrivit dispozitiilor art. 23 din lege, tinand seama de optiunea beneficiarului. Plata se efectueaza in luna curenta pentru drepturile lunii anterioare.

Pentru copiii de varsta scolara din familiile care beneficiaza de alocatie, inspectoratele scolare judetene, respectiv ale municipiului Bucuresti, au obligatia de a comunica agentiilor teritoriale, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii semestrului scolar, situatia privind absentele scolare nemotivate inregistrate de catre acesti copii, conform formatului electronic convenit cu agentiile teritoriale.

Dupa stabilirea dreptului la alocatie, titularul acesteia are obligatia de a depune, din 6 in 6 luni, la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta familia acestuia, o declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia, modelul declaratiei fiind prevazut in anexa la hotarare.

In cazul in care intervin modificari cu privire la componenta familiei si/sau a veniturilor realizate de membrii acesteia, titularul alocatiei are obligatia ca, in termen de maximum 10 zile, sa comunice in scris primarului modificarile intervenite.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
norme de aplicarealocatiesustinerea familiei

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Legea privind Alocatia pentru sustinerea familiei are Norme de aplicare Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]