SSM: Ce responsabilitati ii revin Specialistului Sanatate si Securitate in Munca?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
17 Mai 2016
17 Mai 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Persoanei care ocupa postul de Specialist Sanatate si Securitate in Munca ii revin responsabilitati specifice. Retineti faptul ca responsabilitatile sunt separate de atributiile/activitatile pe care le presupune postul.

Responsabilitatile se definesc in raport cu fiecare element profesional in parte, dupa cum urmeaza:

1. Privind relatiile interpersonale/comunicarea

- raspunde de corectitudinea si promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de activitate colegilor si superiorilor ierarhici

- raspunde de corectitudinea si promptitudinea legaturilor necesare cu serviciile specializate, indeosebi in ceea ce priveste primul ajutor, serviciul medical de urgenta, salvare si pompieri

- are o atitudine politicoasa atât fata de colegi, cât si fata de alte persoane cu care vine in contact in cadrul firmei

- sesizeaza unuia dintre superiorii ierarhici ori de câte ori apar probleme ce depasesc competenta personala de rezolvare.

2. Fata de echipamentul din dotare

- raspunde de informarea imediata a superiorului ierarhic privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.

3. In raport cu obiectivele postului

- are responsabilitatea de a identifica potentialul de risc de accident sau de imbolnaviri profesionale pentru fiecare post in parte si de a stabili tipul de semnalizare necesar, in conformitate cu legea 319/2006

- are responsabilitatea de a lua toate masurile necesare de prevenire si protectie a lucratorilor, cu respectarea ierarhizarii masurilor, conform principiilor generale ale prevenirii

- raspunde de elaborarea, pentru autoritatile competente si in conformitate cu reglementarile legale, de rapoarte privind accidentele de munca suferite de lucratorii sai

- colaboreaza cu reprezentantii lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor si prezinta propuneri in scopul diminuarii riscurilor pentru lucratori si / sau al eliminarii surselor de pericol

- raspunde de pregatirea si derularea instructajelor de Protectia Muncii in functie de domeniul de activitate al firmei, categoriile de personal si de specificul ocupatiilor practicate

- are responsabilitati in asigurarea echipamentului individual de protectie a muncii si de lucru, stabilind tipul si cantitatile necesare si participând la receptionarea acestuia

- are responsabilitate permanenta de prevenire a accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale, evaluând riscurile de producere a evenimentelor periculoase si propunând masuri pentru asigurarea sigurantei in desfasurarea proceselor de munca

- raspunde de stabilirea cailor de evacuare a personalului in caz de pericol iminent

- raspunde de investigarea cauzelor producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale

- raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.

4. Privind securitatea si sanatatea muncii

- respecta normele de Sanatate si Securitate a Muncii si de PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii firmei

- raspunde de detinerea unor cunostinte solide in domeniul legislatiei securitatii si sanatatii in munca si se preocupa permanent de asimilarea noutatilor specifice si de adaptarea continutului prevederilor legislative la particularitatile proceselor de munca din cadrul firmei in care activeaza.

5. Privind regulamentele / procedurile de lucru

- respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare

- respecta si aplica baza legislatiei in vigoare, incluzând toate informatiile generale si specifice relevante pentru securitatea si sanatatea angajatilor

- raspunde de consemnarea, in Regulamentul Intern sau in Regulamentul de Organizare si Functionare, activitatilor de prevenire si protectie pentru efectuarea carora serviciul intern de prevenire si protectie are capacitate si mijloace adecvate, a resurselor materiale si umane necesare pentru indeplinirea activitatilor de prevenire si protectie desfasurate in firma

- respecta si aplica legislatia in vigoare pe probleme de securitate si sanatate a muncii, normele generale si specifice, reglementarile specifice domeniului (ramurii) de activitate a firmei.

Raspuns oferit de Portalcodulmuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]