Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Ce responsabilitati ii revin Specialistului Sanatate si Securitate in Munca?

Persoanei care ocupa postul de Specialist Sanatate si Securitate in Munca ii revin responsabilitati specifice. Retineti faptul ca responsabilitatile sunt separate de atributiile/activitatile pe care le presupune postul.

Responsabilitatile se definesc in raport cu fiecare element profesional in parte, dupa cum urmeaza:

1. Privind relatiile interpersonale/comunicarea

- raspunde de corectitudinea si promptitudinea cu care furnizeaza informatiile din domeniul sau de activitate colegilor si superiorilor ierarhici

- raspunde de corectitudinea si promptitudinea legaturilor necesare cu serviciile specializate, indeosebi in ceea ce priveste primul ajutor, serviciul medical de urgenta, salvare si pompieri

- are o atitudine politicoasa atât fata de colegi, cât si fata de alte persoane cu care vine in contact in cadrul firmei

- sesizeaza unuia dintre superiorii ierarhici ori de câte ori apar probleme ce depasesc competenta personala de rezolvare.

2. Fata de echipamentul din dotare

- raspunde de informarea imediata a superiorului ierarhic privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.

3. In raport cu obiectivele postului

- are responsabilitatea de a identifica potentialul de risc de accident sau de imbolnaviri profesionale pentru fiecare post in parte si de a stabili tipul de semnalizare necesar, in conformitate cu legea 319/2006

- are responsabilitatea de a lua toate masurile necesare de prevenire si protectie a lucratorilor, cu respectarea ierarhizarii masurilor, conform principiilor generale ale prevenirii

- raspunde de elaborarea, pentru autoritatile competente si in conformitate cu reglementarile legale, de rapoarte privind accidentele de munca suferite de lucratorii sai

- colaboreaza cu reprezentantii lucratorilor cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii lucratorilor si prezinta propuneri in scopul diminuarii riscurilor pentru lucratori si / sau al eliminarii surselor de pericol

- raspunde de pregatirea si derularea instructajelor de Protectia Muncii in functie de domeniul de activitate al firmei, categoriile de personal si de specificul ocupatiilor practicate

- are responsabilitati in asigurarea echipamentului individual de protectie a muncii si de lucru, stabilind tipul si cantitatile necesare si participând la receptionarea acestuia

- are responsabilitate permanenta de prevenire a accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale, evaluând riscurile de producere a evenimentelor periculoase si propunând masuri pentru asigurarea sigurantei in desfasurarea proceselor de munca

- raspunde de stabilirea cailor de evacuare a personalului in caz de pericol iminent

- raspunde de investigarea cauzelor producerii accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale

- raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.

4. Privind securitatea si sanatatea muncii

- respecta normele de Sanatate si Securitate a Muncii si de PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii firmei

- raspunde de detinerea unor cunostinte solide in domeniul legislatiei securitatii si sanatatii in munca si se preocupa permanent de asimilarea noutatilor specifice si de adaptarea continutului prevederilor legislative la particularitatile proceselor de munca din cadrul firmei in care activeaza.

5. Privind regulamentele / procedurile de lucru

- respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare

- respecta si aplica baza legislatiei in vigoare, incluzând toate informatiile generale si specifice relevante pentru securitatea si sanatatea angajatilor

- raspunde de consemnarea, in Regulamentul Intern sau in Regulamentul de Organizare si Functionare, activitatilor de prevenire si protectie pentru efectuarea carora serviciul intern de prevenire si protectie are capacitate si mijloace adecvate, a resurselor materiale si umane necesare pentru indeplinirea activitatilor de prevenire si protectie desfasurate in firma

- respecta si aplica legislatia in vigoare pe probleme de securitate si sanatate a muncii, normele generale si specifice, reglementarile specifice domeniului (ramurii) de activitate a firmei.

Raspuns oferit de Portalcodulmuncii.ro

de LegislatiaMuncii.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Mai 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Ce responsabilitati ii revin Specialistului Sanatate si Securitate in Munca? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]