Contract administrator. Ce alte tipuri de contracte se mai pot incheia?

administrator societatecontract administratorcontributii sociale
Contract administrator. Ce alte tipuri de contracte se mai pot incheia?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
“Administratorul unei societati este angajat cu contract de munca cu norma intreaga pe perioada nedeterminata in cadrul societatii. Mai poate fi remunerat si in alt mod ? Cu altfel de contracte? Ce impozite se achita?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 209 alin. (3) din Codul civil:
 
Raporturile dintre persoana juridica si cei care alcatuiesc organele sale de administrare sunt supuse, prin analogie, regulilor mandatului, daca nu s-a prevazut altfel prin lege, actul de constituire sau statut.
 
Astfel, Codul civil stabileste ca raporturile administratorului cu societatea sunt raporturi de mandat daca nu este stabilit altfel prin lege, actul de constituire sau statut.  Prin urmare, raporturile dintre societate si administrator sunt raporturi de mandat. In practica se intalnesc contracte denumite contracte de mandat, administrare, management, etc. Indiferent de denumirea data de parti contractului raporturile dintre parti sunt raporturi de mandat cu exceptia situatiei in care s-a incheiat contract individual de munca.
 
Asadar, administratorii pot incheia cu societatea contracte de mandat, administrare, management, denumirea contand mai putin avand in vedere ca raporturile juridice indiferent de denumire sunt raporturi de mandat.
 
Din punct de vedere fiscal, taxele datorate nu difera in functie de denumirea contractului intrucat Codul fiscal reglementeaza aceste taxe referindu-se la remuneratia administratorului si nu la denumirea contractului.
 
Prin urmare, remuneratia administratorului are acelasi tratament fiscal indiferent de denumirea data de parti contractului.
Conform art. 76 alin. (2)  lit. o) din Codul fiscal, remuneratia obtinuta de administratori este venit impozabil si se impoziteaza conform regulilor de impozitare din afara functiei de baza.
 
Alaturi de impozit pe venit, asupra remuneratiei administratorului se datoreaza toate contributiile sociale exact ca in cazul unui salariat dupa cum urmeaza:
 
- contributia de asigurari sociale in cota de 25% (art. 139 alin. (1) lit. d);
- contributia de asigurari sociale de sanatate in cota de 10% (art. 157 alin. (1) lit. e));
- contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidatde angajator in cota de 2,25% (art. 220 4 lit. d)).
 
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
administrator societatecontract administratorcontributii sociale

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 31 Mai 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Contract administrator. Ce alte tipuri de contracte se mai pot incheia? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Vanzare autorizatie farmacie. Concedierea salariatilorIntrebare: In cazul unei societati comerciale care desfasoara activitate in domeniul comertului cu amanuntul in farmacii, care detine mai multe puncte de lucru in Bucuresti si Ilfov si care decide vanzarea caenului (autorizatiei de farmacie) unui punct de lucru. Ce obligatii are fata de salariati? Poate sa pastreze o parte dintre ei , pe care o poate reloca in celelalte puncte de lucru? E obligata sa-i relocheze pe toti? Daca ptr farmacistul sef nu mai are post disponibil in celelalte puncte de lucru si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Declaratia 112 in luna septembrie 2020Intrebare: In luna Septembrie 2020 am avut 35 de salariati care au lucrat 4h/zi intreaga luna sau mai putin, s-a aplicat OUG132/2020 (publicat in 10 august in MO, in vigoare de la 10 august). Atat programul SAGA cat si D112 nu ofereau posibilitatea de a inregistra in statul de plata Reducere timp de lucru 50%, astfel incat am calculat manual taxele pentru bugetul de stat datorate pentru sumele din indemnizatiile cuvenite, si le-am platit impreuna cu sumele de taxe datorate pentru celelalte zile si ceilalti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]