In ce conditii se organizeaza un internship de catre firma?

durata internshipplata contract internshiporganizare internship
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Care sunt conditiile actuale in lege privind internshipul? Ce tip de contract se semneaza intre societate si o persoana care este in internship? Se semneaza contract sau conventie?
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 5 alin. (2) din Legea 176/2018 privind internshipul, publicata in Monitorul Oficial nr. 626 din 19 iulie 2018, durata unui program de internship este de maximum 720 de ore pe parcursul a 6 luni consecutive.
 
Astfel, durata programului de internship nu poate depasi 720 de ore iar aceste 720 de ore trebuie sa fie efectuate pe parcursul a 6 luni.
Cu alte cuvinte, cele 720 nu poate depasi o perioada de 6 luni consecutive dar pot fi efectuate intr-un timp mai scurt de 6 luni. Daca cele 720 de ore au fost epuizate nu exista motiv pentru prelungirea programului de internship. Aceasta intrucat, legea nu prevede ca durata programului de internship este de minim 6 luni ci prevede ca este de maximum 720 de ore efectuate pe parcursul a 6 luni.
 
Conform art. 2 lit. k) din Legea 176/2018 privind internshipul, indemnizatia pentru internship reprezinta suma de bani lunara la care are dreptul internul, ca urmare a participarii acestuia la programul de internship, supusa prevederilor art. 61 lit. b) si art. 76 alin. (2) lit. s) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Conform art. 17 din Legea nr. 176 din 17 iulie 2018 organizatia-gazda are obligatia completarii si transmiterii datelor si informatiilor din contractul de internship, cel tarziu in ultima zi lucratoare anterioara inceperii activitatii in cadrul programului de internship, in registrul de evidenta a contractelor de internship, infiintat de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca sau a municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala aceasta isi desfasoara activitatea, tinut in forma electronica, denumit in continuare registrul electronic de evidenta. Accesul organizatiei-gazda la registrul electronic de evidenta se face pe baza de parola proprie, utilizata cu titlu gratuit.
 
Astfel, conform art. 18 alin. (1) din Legea 176/2018, organizatia-gazda are obligatia completarii registrului electronic de evidenta in ordinea incheierii contractelor de internship.
 
Registrul electronic de evidenta cuprinde elementele de identificare ale internului, data incheierii contractului, data inceperii activitatii in cadrul programului de internship, durata acestuia, cuantumul indemnizatiei pentru internship, data incetarii contractului de internship, domeniul in care se desfasoara programul de internship.
 
Orice modificare privind datele de identificare ale organizatiei-gazda, respectiv cu privire la contractul de internship, se opereaza in registrul electronic de evidenta, in termen de 3 zile lucratoare de la data aparitiei situatiei care a impus respectiva modificare.
Indreptarea erorilor survenite in completarea registrului electronic de evidenta se efectueaza la data la care organizatia-gazda a luat cunostinta de acestea.
 
Asadar, contractele de internship si nu conventiile se inregistreaza in registrul de evidenta a contractelor de internship.
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
durata internshipplata contract internshiporganizare internship

Data aparitiei: 22 Iulie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

In ce conditii se organizeaza un internship de catre firma? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]