Cazurile active de Covid-19 in cadrul firmelor

covid-19 la locul de muncaOrdinul nr. 3.577/831/2020masuri prevenire covid-19
Cazurile active de Covid-19 in cadrul firmelor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In contextul pandemiei cauzate de COVID-19 regulile se schimba de la o zi la alta, asa ca angajatorii trebuie sa fie la curent cu procedurile necesare in cadrul acestei situatii fara precedent.
 
Obligatiile generale ale angajatorilor sunt precizate in Ordinul nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta.
 
Firmele ar trebui sa anunte salariatii despre cazurile active de imbolnaviri?
 
 
"Am dori sa stim daca firmele pot sau sunt obligate sa informeze saptamanal angajatii, despre numarul cazurilor de imbolnaviri cu coronavirus (in special firmele mari) pentru a se cunoaste situatia epidemioplogica din respectivele unitati. Exista vreun impediment din punct de vedere GDPR sau vreun alt motiv?"
 
 
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
 
Incepem prin a mentiona ca angajatorii trebuie sa informeaze angajatii, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare si de raspandire a virusului, cu privire la masurile de protectie si la regulile de distantare sociala care se aplica in cadrul unitatii, precum si cu privire la regulile pentru gestionarea situatiilor in care angajatii sau alte persoane care au acces la locul de munca prezinta simptome ale infectarii cu coronavirului SARS-CoV-2;
 
 
De asemenea, trebuie sa-si informeaze angajatii, prin procesul de instruire, cu privire la precautiunile universal valabile:
 
 
  • mentinerea distantei sociale de minimum 1,5 metri in toate zonele publice;
  • mentinerea igienei riguroase a mainilor, cu apa si sapun, timp de cel putin 20 de secunde sau cu dezinfectanti avizati, ori de cate ori este nevoie
  • evitarea atingerii fetei cu mainile nespalate/nedezinfectate;
  • mentinerea igienei respiratiei;
  • utilizarea mastii de protectie cu exceptiile de rigoare;
  • limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de minimum 1,5 m.
 
IMPORTANT!
 
Cu privire la intrebarea transmisa, nu exista o prevedere legislativa care sa impuna imformarea saptamanala a salariatilor dintr-o companie cu privire la numarul de cazuri de imbolnavire COVID-19, dar acest fapt poate poate conduce la constientizarea salariatilor cu privire la respectarea masurilor pentru prevenirea expunerii la coronavirusul SARS CoV-2.
 
Totusi, in contextul GDPR si al Legii nr. 46/2003 privind drepturile pacientului nu trebuie furnizate datele persoanelor contaminate.
 
 
Sursa: PortalSSM
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
covid-19 la locul de muncaOrdinul nr. 3.577/831/2020masuri prevenire covid-19

Data aparitiei: 23 Septembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cazurile active de Covid-19 in cadrul firmelor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]