Cazurile active de Covid-19 in cadrul firmelor

covid-19 la locul de muncaOrdinul nr. 3.577/831/2020masuri prevenire covid-19
Cazurile active de Covid-19 in cadrul firmelor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In contextul pandemiei cauzate de COVID-19 regulile se schimba de la o zi la alta, asa ca angajatorii trebuie sa fie la curent cu procedurile necesare in cadrul acestei situatii fara precedent.
 
Obligatiile generale ale angajatorilor sunt precizate in Ordinul nr. 3.577/831/2020 privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta.
 
Firmele ar trebui sa anunte salariatii despre cazurile active de imbolnaviri?
 
 
"Am dori sa stim daca firmele pot sau sunt obligate sa informeze saptamanal angajatii, despre numarul cazurilor de imbolnaviri cu coronavirus (in special firmele mari) pentru a se cunoaste situatia epidemioplogica din respectivele unitati. Exista vreun impediment din punct de vedere GDPR sau vreun alt motiv?"
 
 
Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:
 
Incepem prin a mentiona ca angajatorii trebuie sa informeaze angajatii, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare si de raspandire a virusului, cu privire la masurile de protectie si la regulile de distantare sociala care se aplica in cadrul unitatii, precum si cu privire la regulile pentru gestionarea situatiilor in care angajatii sau alte persoane care au acces la locul de munca prezinta simptome ale infectarii cu coronavirului SARS-CoV-2;
 
 
De asemenea, trebuie sa-si informeaze angajatii, prin procesul de instruire, cu privire la precautiunile universal valabile:
 
 
  • mentinerea distantei sociale de minimum 1,5 metri in toate zonele publice;
  • mentinerea igienei riguroase a mainilor, cu apa si sapun, timp de cel putin 20 de secunde sau cu dezinfectanti avizati, ori de cate ori este nevoie
  • evitarea atingerii fetei cu mainile nespalate/nedezinfectate;
  • mentinerea igienei respiratiei;
  • utilizarea mastii de protectie cu exceptiile de rigoare;
  • limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanta de minimum 1,5 m.
 
IMPORTANT!
 
Cu privire la intrebarea transmisa, nu exista o prevedere legislativa care sa impuna imformarea saptamanala a salariatilor dintr-o companie cu privire la numarul de cazuri de imbolnavire COVID-19, dar acest fapt poate poate conduce la constientizarea salariatilor cu privire la respectarea masurilor pentru prevenirea expunerii la coronavirusul SARS CoV-2.
 
Totusi, in contextul GDPR si al Legii nr. 46/2003 privind drepturile pacientului nu trebuie furnizate datele persoanelor contaminate.
 
 
Sursa: PortalSSM
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
covid-19 la locul de muncaOrdinul nr. 3.577/831/2020masuri prevenire covid-19

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 23 Septembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cazurile active de Covid-19 in cadrul firmelor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariul minim de 2550 lei. RevisalIntrebare: De la data de 01.01.2022 salariu minim va fi 2550 lei,cand se inregistreaza in Revisal majorarea,in luna decembrie 2021 sau in primele zile ale lunii ianuarie 2022?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decesul salariatului care este si asociat unic si administrator. Incetare contract de muncaIntrebare: Avem o societate la care asociatul unic care este si administrator a decedat. Acesta era si singurul angajat pe firma. In acest caz cine poate semna decizia de incetare a contractului de munca si adeverinta de vechime? Poate prestatorul extern de servicii de resurse umane si salarizare sa semneze aceste acte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]