Control medical in caz de cumul de functii. Cum se procedeaza?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
05 Iunie 2020
05 Iunie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
control medicalcumul de functiicontrol itm sanctiuni
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In cadrul unei firme, un salariat are doua contracte incheiate (cumul de functii). Angajatul a efectuat controlul medical anterior angajarii pentru primul CIM (data angajarii in 2017), precum si controalele medicale periodice ulterioare. Ultimul control medical periodic a fost efectuat in 2019. Data de angajare pentru al doilea CIM este in 2020, CIM semnat si transmis in Revisal, dar pentru care nu a fost efectuat controlul medical anterior datei de angajare. 
 
Salariatul este programat la control in 2020. Controlul medical periodic din 2019, precum si fisa de aptitudine eliberata la acel moment pot fi utilizate si pentru noul CIM? 
 
Se mentioneaza ca angajatul are functii diferite pe cele doua contracte de munca. Exista riscul unor sanctiuni in cazul unui eventual control ITM?
 
Raspunsul specialistului:
 
Potrivit prevederilor art. 13 lit. j) din Legea securitatii si sanatatii in  munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.
 
Cerintele minime pentru supravegherea sanatatii lucratorilor fata de riscurile pentru securitate si sanatate sunt stabilite de HG nr. 355/2007, cu modificarile si completarile ulterioare. In conformitate cu art. 13 din acest act normativ, examenul medical al lucratorilor la angajarea in munca stabileste aptitudinea/aptitudinea conditionata/ inaptitudinea permanenta sau temporara in munca pentru profesia/functia si locul de munca in care angajatorul ii va desemna sa lucreze privind:
 
a) compatibilitatea/incompatibilitatea dintre eventualele afectiuni prezente in momentul examinarii si viitorul loc de munca;
b) existenta/inexistenta unei afectiuni ce pune in pericol sanatatea si securitatea celorlalti lucratori de la acelasi loc de munca;
c) existenta/inexistenta unei afectiuni ce pune in pericol securitatea unitatii si/sau calitatea produselor realizate sau a serviciilor prestate;
d) existenta/inexistenta unui risc pentru sanatatea populatiei careia ii asigura servicii.
Totodata, potrivit art. 15 - 16, examenul medical la angajarea in munca se efectueaza pentru:
a) lucratorii care urmeaza a fi angajati cu contract individual de munca pe perioada determinata sau nedeterminata;
b) lucratorii care isi schimba locul de munca sau sunt detasati in alte locuri de munca ori alte activitati;
c) lucratorii care isi schimba meseria sau profesia.
 
Examenul medical la angajarea in munca se face la solicitarea angajatorului, care va completa fisa de solicitare a examenului medical la angajare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, si fisa de identificare a factorilor de risc profesional, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
 
Avand in vedere prevederile de mai sus, precum si continutul anexei nr. 3 referitoare la fisa de identificare a factorilor de risc profesional care face referire, printre altele, la denumirea postului si a locului de munca, apreciem ca examenul medical la angajare in cazul cumulului de functii se face pentru fiecare functie ocupata, avand in vedere ca riscurile profesionale la care poate fi expus lucratorul pot fi diferite.
In cazul unui control al ITM, se poate dispune masura intrarii in legalitate, respectiv a indeplinii obligatiilor pe care la are angajatorul in sensul celor mentionate mai sus, putand fi aplicata si sanctiunea contraventionala mentionata la art. 39 alin. (4) din Legea nr. 319/2006, pentru nerespectarea obligatiei de la art. 13 lit. j).
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Doriti sa angajati lucratori straini?


Descoperiti principalele probleme pe care le veti intampina si aflati solutiile pentru acestea!

Aflati informatii complete participand in data de 23 septembrie la webinarul Noutati privind munca desfasurata de cetatenii straini in Romania

Lector: dr. Radu Stefan Patru

Important!
In calitate de participant, aveti dreptul de a adresa 1 intrebare pana la data de 16 septembrie, pe adresa mru@rs.ro, urmand sa primiti raspunsul chiar in cadrul webinarului!

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]