legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce trebuie sa stie angajatorii despre venituri platite fostilor salariati. Cum se impoziteaza si ce contributii sociale datoreaza acestia

Mara Dobrin
Mara Dobrin
21 Noiembrie 2016
21 Noiembrie 2016
Mara Dobrin
Mara Dobrin
declaratia 112plata comisioaneplata salarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atunci cand o companie angajatoare are in subordine agenti de vanzari, de multe ori acestia beneficiaza de un sistem de bonusari aparte, iar pana intra in posesia lor, poate trece o indelungata perioada de timp.


 
 
Orice angajator trebuie sa aiba in vedere ca, in situatia in care veniturile salariale se platesc dupa incetarea contractului individual de munca, NU se datoreaza contributiile la sistemul asigurarilor pentru somaj, conform legislatiei in vigoare.

 
 
 
 
Iata ce se intreba un angajator pe PortalCodulMuncii.ro: "Avem angajati agenti de vanzari care sunt platiti in baza unei anexe de comisionare dupa instalarea produselor vandute. De la vanzarea produselor si pana la instalarea acestora poate sa dureze pana la 1 an, timp in care salariatii pot pleca. Cum putem face plata acestor comisioane avand in vedere ca ei nu mai lucreaza la noi? Cum ii putem prinde in declaratia 112 astfel ca sumele retinute sa fie platite catre stat si venitul net sa ajunga in contul fostului salariat fara a ni se percepe penalitati de intraziere?"

 
 
In ceea ce priveste completarea formularului 112, fostii salariati sunt incadrati la  "Tip asigurat 3". Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor, care nu au contract individual de munca sau raport de serviciu - nu este salariat.

 
 
Asa cum am mentionat mai sus, nu se datoreaza contributiile la sistemul asigurarilor pentru somaj. Acest lucru este in conformitate cu art. 189 din Codul fiscal, iar respectivele venituri se acorda ulterior sau la data incetarii raporturilor juridice.


 
 
In ceea ce priveste restul contributiilor sociale si impozitul pe venit, se datoreaza. Este de la sine inteles ca nu se poate pune problema unor penalizari, atat timp cat angajatorul si –a asumat obligatia de a plati dupa instalarea produselor.
 

 
 
Citeste mai multe despre acest subiect pe PortalCodulMuncii
 


 
NOUTATI din Legislatia muncii

Video – Conferinta Noul REGES online. Provocari pentru angajatori


 Ce probleme practice ridica trecerea pe REGES online?
 
Va invitam in data de 21 mai sa participati la evenimentul Noul REGES online. Provocari pentru angajatori, in cadrul caruia lectorul
RENTROP & STRATON, reputat specialist in relatii de munca, va explica in detaliu implicatiile practice ale tranzitiei la REGES online,
cu accent pe procedura de urmat in diferite situatii concrete.
 
Atentie! Evenimentul este transmis LIVE!

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]