Angajatorul si salariatul negociaza, ajung la un acord si incheie contractul de munca. Atat de simplu? Nici pomeneala. Contractul de munca nu seamana cu celelalte contracte. De aceea si apar o gramada de probleme.
Iata in continuare o lista cu intrebari concrete adresate de manageri HR de la diverse firme. Repetam, intrebarile sunt reale si vizeaza probleme concrete intalnite in practica. Este suficient sa parcurgeti lista si va veti convinge imediat ca aceste probleme pot fi si problemele dvs. Si ca raspunsurile lor va sunt extrem de utile.
Imaginati-va ca trebuie sa raspundeti
ACUM intrebarilor de mai jos!
1. Un angajat cu doua contracte individuale la aceeasi firma. Se poate?
"Este posibil ca o persoana sa detina doua contracte individuale de munca la aceeasi firma? Exemplu: profesor de legislatie si instructor la o scoala de soferi. Ce trebuie scris la programul de lucru?"
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
2. Restrangerea activitatii: concediem angajatul vechi sau angajatul nou?
"Am angajat o persoana pe post de vanzator, iar peste o luna am concediat o alta persoana (tot vanzator) pe motiv de restrangere a activitatii. In firma a ramas, asadar, persoana nou angajata. Este corect?"
3. Angajatul cu CIM cu timp partial are dreptul la concediu crestere copil?
"O persoana este administrator SRL si are CIM incheiat pentru 2 ore. Nu mai are alte venituri de natura celor impozabile. Poate beneficia de concediu si indemnizatie pentru copil pana la 2 ani?"
4. Pentru personalul angajat ocazional este nevoie de CIM?
"Cum as putea angaja personalul necesar desfasurarii activitatii (firma se ocupa de organizare evenimente, deci avem nevoie de ospatari, barmani etc.) fara a intocmi contracte individuale de munca, avand in vedere ca necesarul de personal difera de la un eveniment la altul? De exemplu, azi poate fi nevoie de 50 ospatari, iar saptamana urmatoare de doar 5 care nu sunt neaparat din cei 50 de saptamana trecuta etc."
5. Reducerea programului de lucru
"Firma noastra nu are comenzi si vrem sa aducem oamenii la munca numai 4 ore pe zi si pentru restul de 4 ore sa fie pontati cu «ore invoiri». Este corect ce vrem sa facem? Ce hartii trebuiesc intocmite la ITM pentru acest lucru? Avem nevoie de acordul scris al oamenilor?"