Haideti sa facem un mic test: sa luam cateva situatii oarecum banale din activitatea dvs. zilnica si sa vedem cum va descurcati. De exemplu, sa presupunem ca…
1. …trebuie sa intocmiti o comunicare catre AJOFM prin care sa anuntati ca aveti in firma locuri de munca vacante. (Sunteti obligat sa faceti acest lucru, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea posturilor, altfel riscati o amenda de la 1.500 la 3.000 de lei, conform art. 113 lit. a) coroborat cu art. 114 lit. a) din Legea nr. 76/2002).
Nimic spectaculos asadar, trebuie sa intocmiti o comunicare. Dar… Cum procedati? Luati o foaie de hartie si va apucati sa scrieti: “Stimata agentie, va informam ca in unitatea noastra au devenit vacante urmatoarele posturi…”? Poate ca e necesara o anumita forma a acestei comunicari. Poate ca trebuie sa dati anumite detalii despre posturile respective: conditii de indeplinit de catre solicitanti, durata incadrarii, adresa unde se va desfasura activitatea, valabilitatea ofertei. Trebuie cumva sa treceti si denumirea din COR a posturilor? Faceti comunicarea pe o hartie cu antetul firmei?
Pana raspundeti la aceste intrebari trece timp pretios. N-ar fi mai bine sa aveti comunicarea gata scrisa in calculator si sa nu trebuiasca decat s-o completati si s-o printati?
2. …aveti un angajat caruia ii incredintati o masina de serviciu si trebuie sa intocmiti un act aditional la CIM, cu clauza de folosinta a autovehiculului. Din nou, cum procedati? Ce date de identificare ale autovehiculului trebuie sa treceti in actul aditional? Care sunt obligatiile generale ale angajatului legate de autovehicul? Si ce raspunderi are in caz de intretinere defectuoasa sau de accident?
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Portal Codul Muncii
Nu puteti trata cu lejeritate acest act aditional, e un document important, inregistrat cu tot dichisul la ITM. Orice stangacie de redactare si orice omisiune va costa. Si iarasi pierdeti timp pretios. N-ar fi mai bine sa aveti actul gata scris in calculator si sa nu trebuiasca decat sa-l completati si sa-l printati?
3. …un salariat a savarsit o abatere disciplinara si trebuie sa ii inmanati o convocare pentru audierea din cadrul cercetarii prealabile. Convocarea e obligatorie, trebuie facuta in scris si pusa la dosar, altfel sanctiunea pe care o aplicati este nula.
Ce scrieti in convocare? Cat de detaliat trebuie sa descrieti abaterea disciplinara cercetata? Trebuie precizate si efectele pe care le-a avut sau le-ar fi putut avea respectiva abatere? Trebuie mentionati cumva in convocare si membrii comisiei de audiere?
Iarasi probleme, mai ales daca e prima cercetare disciplinara cu care va confruntati. N-ar fi mai bine sa aveti convocarea gata scrisa in calculator si sa nu trebuiasca decat s-o completati si s-o printati?
Sunt doar trei exemple, dar ati prins ideea.
Functionarea unei firme inseamna si multa asemenea hartogaraie. Sunt o gramada de hartii, unele aparent neimportante, pe care trebuie sa le intocmiti in cele mai diverse situatii. Si cuvantul-cheie aici este “trebuie”. Da, TREBUIE, pentru ca…
…atat organele de control cat si instantele de judecata va solicita un singur lucru: HARTII!
De toate felurile:
• ordin de deplasare
• act aditional cu clauza de mobilitate
• fisa postului
• contract de confidentialitate sau de neconcurenta
• decizie de suspendare a CIM pentru cresterea copilului
• notificare de prelungire a detasarii
• preaviz de concediere individuala
• formular pentru evaluarea anuala a performantelor
• nota de lichidare
• referat pentru savarsirea unei abateri disciplinare
• comunicari oficiale cu diferite institutii ale Statului
Etc., etc., etc.
Sunt documente si formulare obligatorii, de care va veti lovi mai devreme sau mai tarziu. Nu aveti cum sa scapati de ele, trebuie sa le intocmiti. Si daca tot trebuie, n-ar fi bine sa va reduceti la maximum efortul si stresul?
107 modele si formulare gata scrise, pentru orice situatie!
Va oferim 107 modele de documente gata scrise, pregatite pentru a fi completate si printate. In doar cateva minute aveti actul dorit, redactat ca la carte, blindat cu toate detaliile necesare. Beton!
Cele 107 modele acopera orice situatie cu care va intalniti si sunt prezentate elegant si foarte usor de utilizat, pe un CD. Introduceti CD-ul in calculator, selectati din meniul afisat formularul care va intereseaza si dati clic. Formularul se va afisa sub forma unui document Word si il veti putea completa pe loc cu datele specifice situatiei dvs. Dupa care - print! Totul dureaza doar cateva minute.
Rapid, fara stres si cu avand certitudinea ca totul este perfect!
Comandati acum CD-ul 107 modele si formulare vitale in HR si beneficiati de un pret special. Clic aici.
Mihai Balescu
www.legislatiamuncii.ro