“In cazul detasarii unei persoane, cum se opereaza corect in Revisal: detasarea salariatul si apoi suspendarea contractului in baza art. art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul muncii? Se intocmesc 2 decizii (una de detasare si una de suspendare)? Este gresit daca se opereaza doar detasarea, fara suspendarea contractului? Angajatorul la care s-a dispus detasarea trebuie sa aiba un dosar al salariatului (care sa contina decizia de detasare, fisa de aptitudini, fisa postului)?
Raspunsul specialistului:
Conform art. 52 alin. (1) din Codul muncii, contractul individual de munca poate fi suspendat din initiativa angajatorului in urmatoarele situatii:
d) pe durata detasarii;
Astfel, daca angajatorul dispune detasarea salariatului, contractul individual de munca se suspenda pe durata detasarii. In Revisal se inregistreaza intai detasare si apoi suspendare. Nu este necesar sa se intocmeasca doua decizii suspendarea reprezinta consecinta detasarii.
RETINETI!
Intrucat contractul individual de munca se suspenda pe durata detasarii este gresit sa nu se inregistreze suspendarea in Revisal.
ATENTIE!
Salariatul nu incheie cu angajatorul la care este detasat un contract individual de munca. El presteaza activitate la angajatorul unde este detasat in baza contractului individual de munca incheiat cu angajatorul care il detaseaza.
De aceea, angajatorul la care este detasat salariatul trebuie sa detina documentele in baza carora salariatul presteaza activitate pentru el cum ar fi: decizia de detasare, fisa postului, alte documente in baza carora salariatul presteaza activitate la locul unde este detasat.
De la aparitia Legii 360/2023, primim solicitari de la angajati in care ne cere o adeverinta de vechime cu veniturile defalcate pe categorii: salariu de incadrare, regie, acord, sporuri diverse, prime, salariu brut, incasate incepand cu anul 1986 pana in 2001, din statele aflate in arhiva nu reusim sa identficam daca toate aceste venituri au fost supuse contributiei de pensie. Stim sigur ca societatea si-a achitat intotdeauna contributiile catre buget in conformitate cu legea in vigoare din...
Un angajat isi schimba locul de munca in cursul lunii, Astfel, pana in 10 aprilie lucreaza la angajatorul X si din 11 aprilie lucreaza la angajatorul Y. Poate beneficia de deducere in ambele locuri?