Norma noua in cazul transferului participantilor intre fondurile de pensii administrate privat

legea pensiilorpensie privatapensii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial, 02.07.2009 - Gabriela Chirazof

Transferul participantului intre fondurile de pensii administrate privat este o optiune individuala a acestuia.

Astfel, daca un participant doreste sa adere la alt fond de pensii, acesta este obligat sa ii notifice in scris administratorului fondului de pensii de la care se transfera, cu 30 de zile calendaristice inainte de aderarea efectiva la noul fond de pensii, si sa ii trimita acestuia o copie de pe noul act de aderare.

Calitatea de participant la vechiul fond de pensii inceteaza la data la care se realizeaza transferul de disponibilitati, iar calitatea de participant la noul fond de pensii incepe la aceeasi data.

Transferul de disponibilitati are loc in prima zi lucratoare dupa expirarea termenului de 30 de zile si cuprinde activul personal net existent in contul participantului la acea data, diminuat cu penalitatea de transfer, dupa caz.

Administratorul vechiului fond de pensii informeaza noul administrator despre contributiile participantului, despre transferurile de disponibilitati efectuate in numele sau, precum si despre contributiile acestuia la fondurile de pensii al caror participant a fost anterior, existente la data informarii.



Potrivit dreptului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private de a emite norme cu privire la transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat, in Monitorul Oficial nr. 375 din data de 3 iunie 2009 a fost publicata Hotararea nr. 16 din 19 mai 2009 pentru aprobarea Normei nr. 12/2009 privind transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat, norma aplicabila incepand cu 1 iulie a.c.

La intrarea sa in vigoare a acestei noi norme se abroga Norma nr. 3/2008 privind transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat.

Potrivit noii norme, li se interzice agentilor de marketing implicarea in operatiunile de transfer.

Inconvenientul in cazul acestei operatiuni il reprezinta penalitatea de transfer pe care, potrivit art. 86 alin. (2) din Legea 411/2004, o va suporta participantul in cazul in care solicita transferul la alt administrator mai devreme de 2 ani de la aderarea la fondul de pensii precedent.

Cuantumul penalitatii de transfer se determina ca procent aplicat valorii de numerar ce urmeaza a fi transferata in numele participantului. Penalitatea de transfer se aplica conform prospectului schemei de pensii autorizat de Comisie si este de maximum 5%.
_________________________________________________
CAS, CASS, concedii medicale, somaj, Legea pensiilor ...
acum aveti toate raspunsurile la indemana!
_________________________________________________

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea pensiilorpensie privatapensii

Data aparitiei: 02 Iulie 2009
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Norma noua in cazul transferului participantilor intre fondurile de pensii administrate privat Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]