Vechimea in munca si pilonul II de pensii. Cum poti afla la ce fond de pensii privat ai fost repartizat?

vechime in muncapilonul II de pensii fondcum afli pilonul II de pensii
Vechimea in munca si pilonul II de pensii. Cum poti afla la ce fond de pensii privat ai fost repartizat?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru: - in calitate de angajator am primit de la salariatii nostri intrebarea : cum pot vedea la ce fond de pensii, administrat privat, sunt repartizati de catre casa de pensii, fiecare dintre ei? Am verificat, prin sondaj, pe site-ul unde putem vedea acest lucru, insa, sunt persoane angajate de cativa ani si figureaza ca nerepartizate. Catre cine trebuie sa se faca demersuri pt a obtine aceaste informatii? Am avut un deces al unui salariat si am fost intrebati cum isi poate recupera sumele acumulate in acel pilon de pensie, din contributiile virate pe perioada contractului salariatului? In cazul pensionarii altuia am fost intrebati ce demersuri trebuie sa faca si catre cine pt a obtine ... oare? .. ceva sume .. din acele contributii .. dincolo de pensia primita."
 
 
Raspunsul specialistului: 
 
Conform art. 2 pct. 21 din Legea 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat: institutie de evidenta este institutia care are ca atributie legala evidenta asiguratilor din sistemul public de pensii, respectiv Casa Nationala de Pensii Publice si casele de pensii sectoriale.
Au obligatia sa adere la un fond de pensii administrat privat persoanele in varsta de pana la 35 de ani, iar optional pot adera la un fond de pensii persoanele in varsta de pana la 45 de ani.
 
Conform art. 33 din Legea 411/2004, persoana care nu a aderat la un fond de pensii in termen de 4 luni de la data la care este obligata prin efectul legii este repartizata aleatoriu la un fond de pensii de catre institutia de evidenta. Obligativitatea aderarii a avut loc in anul 2007. Daca persoana a avut mai mult de 45 de ani in anul 2007 nu a mai fost repartizata niciunui fond de pensii.
 
Asadar, institutia de evidenta respectiv Casa Nationala de Pensii Publice si casele de pensii sectoriale, este institutia care trebuie sa stie carui fond a fost repartizata o persoana.
 
 
"Biblia" oamenilor din Legislatia Muncii, Cartea Verde, are acum TOATE modificarile aparute in Codul Muncii si Salarizare in ultimii 10 ani, explicate, cu zeci de exemple si modele. Practic, aici gasiti tot ce trebuie sa stiti despre CUM, CAND si IN CE FEL sa aplicati noile modificari legislative!
 
Poate ca v-ati saturat sa intrebati in stanga si in dreapta si sa primiti cu greu raspunsuri incomplete si de care ORICUM nu sunteti siguri! Noi stim. Noi am trecut prin aceste experiente ani de-a randul. Cum te simti cand mergi mereu sa ceri rezolvari, sa astepti solutii, sa asculti dezbaterile intre colegi si rezultatele tot nemultumitoare sa fie?
 
Raspunsurile le gasiti in Cartea Verde a Legislatiei Muncii, DETALII AICI >>>
 
 
Totodata, institutia de evidenta notifica, in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea in Registrul participantilor, in format electronic, fiecarui administrator in parte lista continand datele de identificare a persoanelor repartizate aleatoriu la fondul de pensii administrat de catre acesta.
 
Administratorul, la randul lui, informeaza, in scris, in termen de 30 de zile de la notificare, participantii care au fost repartizati aleatoriu, la fondul aflat in administrarea sa, de catre institutia de evidenta cu privire la denumirea fondului de pensii administrat privat si a administratorului acestuia.
 
De asemenea, registrul participantilor se constituie si se actualizeaza de catre institutia de evidenta.
 
Din cele relatate intelegem ca ati accesat: https://asfromania.ro/scr/petitiiFP si nu ati obtinut nici un rezultat.
 
In cazul salariatului care a decedat inainte de deschiderea dreptului la pensia privata, beneficiarilor li se deschide cate un cont la ultimul fond de pensii la care a contribuit participantul decedat, in care se transfera activele cuvenite fiecaruia. Drepturile beneficiarilor sunt aceleasi cu cele ale participantilor la acel fond de pensii.
Beneficiarul are dreptul, dupa caz, la:
 
a) cumularea conturilor la un singur fond de pensii, daca are calitatea de participant la un alt fond de pensii;
b) plata unica sau plati esalonate in rate pe o durata de maximum 5 ani, fara a datora penalitati, daca nu are calitatea de participant.
Plata drepturilor beneficiarului se face in termen de 10 zile lucratoare de la data solicitarii acestora.
In situatia in care un participant doreste sa adere la alt fond de pensii, acesta este obligat sa ii notifice in scris administratorului fondului de pensii de la care se transfera, cu 30 de zile calendaristice inainte de aderarea efectiva la noul fond de pensii, si sa ii trimita acestuia o copie de pe noul act de aderare.
Calitatea de participant la vechiul fond de pensii inceteaza la data la care se realizeaza transferul de disponibilitati, iar calitatea de participant la noul fond de pensii incepe la aceeasi data.
 
Transferul de disponibilitati are loc in prima zi lucratoare dupa expirarea termenului de 30 de zile calendaristice si cuprinde activul personal net existent in contul participantului la acea data, diminuat cu penalitatea de transfer, dupa caz.
Administratorul vechiului fond de pensii informeaza noul administrator despre contributiile participantului, despre transferurile de disponibilitati efectuate in numele sau, precum si despre contributiile acestuia la fondurile de pensii al caror participant a fost anterior, existente la data informarii.
 
Conform art. 135 si urmatoarele din Legea 411/2004:
 
Art. 135
 
(1) Participantul are dreptul la o pensie privata de la data indeplinirii conditiilor de pensionare pentru limita de varsta in sistemul public.
(2) Suma totala cuvenita pentru pensia privata nu poate fi mai mica decat valoarea contributiilor platite, diminuate cu penalitatile de transfer si comisioanele legale.
 
Art. 136
 
(1) Activul personal net este folosit exclusiv pentru achizitionarea unei pensii private.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) urmatoarele categorii:
a) beneficiarii care nu au calitatea de participant;
b) persoanele pensionate de invaliditate pentru afectiuni care nu mai permit reluarea activitatii, definite prin prevederile Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si al caror activ personal net la data retragerii este prea mic pentru a putea primi o pensie privata;
c) persoanele al caror activ personal net la data retragerii este prea mic pentru a putea primi o pensie privata.
(3) In termen de 30 de zile calendaristice de la dovedirea incadrarii in una dintre situatiile prevazute la alin. (2), persoana indreptatita primeste o plata unica sau plati esalonate in rate pe o durata de maximum 5 ani, la cerere.
(4) In cazul nerespectarii termenului prevazut la alin. (3), administratorul datoreaza majorari de intarziere in acelasi cuantum cu cele stabilite pentru neplata obligatiilor bugetare.
 
Art. 137
 
(1) Pensia privata se plateste participantului, mandatarului desemnat de acesta prin procura speciala sau reprezentantului legal al acestuia.
(2) Cheltuielile ocazionate de plata pensiilor private se suporta de catre participant.
 
Art. 140
 
(1) Incalcarea prevederilor prezentei legi sau ale normelor emise in aplicarea acesteia atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
(2) Administratorul si auditorul financiar raspund fata de participanti si beneficiari, dupa caz, pentru prejudiciile cauzate prin neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor care le revin, cu exceptia cazurilor de forta majora.
(3) Orice persoana care se considera vatamata ca urmare a neaplicarii sau a aplicarii necorespunzatoare a prevederilor prezentei legi are dreptul de a se adresa instantelor judecatoresti competente, potrivit Legii nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare.
In speta, apreciem ca primul pas este o solicitare la institutia de evidenta care este Casa Nationala de Pensii Publice si casele de pensii sectoriale.
Ulterior, in functie de raspuns persoanele se pot adresa instantelor judecatoresti competente, potrivit legii contenciosului administrative cu conditia sa nu fi trecut mai mult de 3 ani de la data nasterii dreptului.
 
Un raspuns valabil la data de 25.08.2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vechime in muncapilonul II de pensii fondcum afli pilonul II de pensii

Data aparitiei: 05 Septembrie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Vechimea in munca si pilonul II de pensii. Cum poti afla la ce fond de pensii privat ai fost repartizat? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]