Modificari ale Legii bugetului asigurarilor sociale de stat

Gabriela Dita
Gabriela Dita
09 Ianuarie 2015
09 Ianuarie 2015
Gabriela Dita
Gabriela Dita
Legea nr. 187 din 29 decembrie 2014valoarea punctului de pensievaloare punct de pensieCuantumul ajutorului de deces
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2015 este de 2.415 lei (art. 16).
Cuantumul ajutorului de deces se stabileste, in conditiile legii, in cazul:


a) asiguratului sau pensionarului, la 2.415 lei;
b) unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, la 1.208 lei.

In anul 2015 valoarea punctului de pensie este de 830,2 lei.
In anul 2015 indicele de corectie prevazut la art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 1,07.


Pentru anul 2015, cotele de contributii pentru asigurarile sociale, asigurarile pentru somaj, asigurarile pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale sunt cele prevazute la art. 29618 alin. (3) lit. a), d), e) si f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

In cota de contributie individuala de asigurari sociale prevazuta la art. 29618 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, este inclusa si cota de 5% aferenta fondurilor de pensii administrate privat, prevazuta de Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cota contributiei prevazuta la art. 28 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2015, este suma cotelor contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj prevazute la art. 29618 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

In anul 2015 nu se acorda credite, respectiv fonduri nerambursabile prevazute la art. 86 si 861 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

In anul 2015, pentru plata drepturilor la domiciliul beneficiarilor, cheltuielile pentru transmiterea si achitarea drepturilor finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat si a celor din bugetul asigurarilor pentru somaj se stabilesc prin aplicarea coeficientului de 1% asupra sumelor platite si se suporta din bugetul din care se finanteaza dreptul respectiv.

In anul 2015, tariful pentru un talon de plata la domiciliul beneficiarilor, in situatia in care acestia au optat pentru plata in cont curent sau in cont de card, este de 2,15 lei si se suporta din bugetul din care se finanteaza dreptul respectiv.

Ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat, respectiv al bugetului asigurarilor pentru somaj are obligatia sa transmita Ministerului Finantelor Publice detalierea in structura, pe functii, a numarului maxim de posturi finantat in conditiile legii si salariul mediu de baza pe functii din anul 2015, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.

Pentru anul 2015, angajarea cheltuielilor pentru finantarea actiunilor anuale se va face in limita creditelor bugetare aprobate.

In anul 2015, creditele bugetare estimate pentru 2016-2018 sunt prezentate Parlamentului si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, avand valoare orientativa.

    (Legea nr. 187 din 29 decembrie 2014 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2015, publicata in Monitorul Oficial nr. 961 din 30 decembrie 2014)



NOUTATI din Legislatia muncii

Concedierea pentru inaptitudine. Etape procedurale. Greseli frecvente:


Participati in data de 15 noiembrie la webinarul specializat sustinut de expertul prof. univ. dr. Raluca Dimitriu!

Temele care vor fi abordate la webinar
- Cine poate contesta fisa de aptitudine?
- Ce facem cu salariatul declarat „apt conditionat”?
- Cum se poate executa preavizul de catre salariatul declarat „inapt”?
- Diferenta dintre inaptitudine si invaliditate
- Diferenta dintre inaptitudine si necorespundere profesionala
- Etape procedurale. Greseli frecvente
- Practica judecatoreasca

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]