Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Tot ce trebuie sa stiti despre infiintarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala

Agentia Nationala pentru Inspectia Muncii si Securitate SocialaInspectie SocialaInspectia Muncii
Va amintim faptul ca in urma cu cateva luni, s-a luat decizia ca doua mari institutii ale tarii sa fie comasate. Discutam despre infiintarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala, organ de specialitate care se va infiinta dupa comasarea Inspectiei Muncii si Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

In acest moment exista un proiect de lege prin intermediul caruia se doreste reglementarea aspectelor referitoare la organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala.

Pe site-ul Ministerului Muncii au fost date publicitatii doua documente deosebit de importante.

Discutam despre Proiectul de lege privind organizarea, functionarea si atributiile Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala si Expunerea de motive.

Redau un fragment important din Motivul emiterii actului normativ:

"Prin prezentul proiect   de lege se are in vedere reglementarea aspectelor privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala astfel:

- redefinirea atributiilor generale si specifice, pe domenii de activitate specifice;
 
- stabilirea functiilor generale si a principiilor care stau la baza functionarii institutiei nou infiintate;

- precizarea si detalierea atributiilor generale si specifice ale Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala;

- reglementarea  modului  de  aprobare  a  structurii  organizatorice  a  aparatului  propriu  al  Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala si al  directiilor judetene si  a  municipiului  Bucuresti  de  munca  si  securitate  sociala,  precum  si  reglementarea conducerii acestora;

- intarirea capacitatii actului de  control, indrumare, coordonare si evaluare  a  aplicarii reglementarilor legale in domeniile de competenta;

- prin comasarea activitatii de inspectie sociala si inspectia muncii se confera activitatii de control  mai  multa  autoritate,  iar  inspectorilor  atributii  noi  si  drepturi  mult  mai  bine conturate;

- prin comasare, institutia nou infiintata se exercita functia de autoritate de stat, prin care se asigura  controlul  aplicarii  unitare  si  respectarii  reglementarilor  in  domeniile  sale  de activitate, precum si functionarea directiilor de munca si securitate sociala;

- reglementarea drepturilor si obligatiilor inspectorului de munca si ale inspectorului social;
 
- reglementarea sanctiunilor ce pot fi aplicate de inspectorii de munca si inspectorii."

Conform expunerii de motive, posturile si personalului Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala sunt preluate din cadrul Inspectiei Muncii si al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala.

"Personalul preluat isi pastreaza statutul, functiile si celelalte drepturi avute la data preluarii.", se mai precizeaza in cadrul actului normativ citat.


Motivul Emiterii Actului Normativ


Conform legii, Agentia va indeplini functia de autoritate de stat si prin intermediul ei se va asigura exercitarea controlului indomeniile relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca si supravegherii pietei, gestionarea si plata beneficiilor de asistenta sociala precum si finantarea programelor de servicii sociale, respectarea prevederilor legale in domeniul formarii profesionale a adultilor, precum si controlul sistemului de beneficii de asistenta sociala si sistemului de servicii sociale acordate, asa cum sunt ele definite de lege, precum si controlul activitatilor sistemului national de asistenta sociala, realizate de autoritatile administratiei publice centrale si locale, precum si de persoanele fizice si juridice, privind prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluziunea sociala a persoanei, familiei, grupurilor ori comunicatilor.

Agentia aplica politicile si strategiile din domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in muncasi supravegherii pietei, precum sidin domeniul sistemului national de asistenta sociala elaborate de Ministerul  Muncii,  Familiei,  Protectiei  Sociale  si  Persoanelor  Varstnice,  avand  urmatoarele obiective principale:

a) controlul aplicarii prevederilor legale referitoare la relatiile de munca, la securitatea si sanatatea in munca,  supravegherea  pietei, la  protectia  salariatilor  care  lucreaza  in  conditii  deosebite si conditii speciale

b) exercitarea  controlului  privind  aplicarea  unitara  si  respectarea  reglementarilor  in  domeniul  sau  de activitate,  modul  de  asigurare,  administrare  si  gestionare  a  beneficiilor  de  asistenta  sociala  si  a
serviciilor sociale;

c) exercitarea controlului referitor la modul de asigurare, administrare si gestionare a fondurilor destinate sistemului national de asistenta sociala, precum si a performantei furnizorilor si a calitatii serviciilor
sociale

d) indrumarea autoritatilor administratiei publice centrale silocale, a persoanelor fizice si juridice, publice sau private, cu atributii in domeniul asistentei sociale, in vederea derularii in bune conditii a activitatii, a perfectionarii activitatii acestor   a si prevenirii faptelor de incalcare a prevederilor legale.

e) informarea autoritatilor competente despre deficientele legate de aplicarea corecta a dispozitiilor legale in vigoare;

f) furnizarea de informatii celor interesati despre cele mai eficace mijloace de respectare a legislatiei muncii;

g) imbunatatirea legislatiei existente si elaborarea de noi acte legislative in  domeniu prin initierea de propuneri adresate Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice pentru.

h) administrarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru plata beneficiilor de asistenta sociala, precum si a celor destinate programelor de servicii sociale, conform legii;

i) asigurarea unui sistem eficient si integrat de gestionare si plata a beneficiilor de asistenta sociala la nivel national;

j) prevenirea erorii, fraudei si coruptiei in sistemul de acordare a beneficiilor de asistenta sociala si a serviciilor sociale;

k) monitorizarea modului de acordare a sumelor pentru plata beneficiilor de asistenta sociala si pentru programele de servicii sociale;

l) evaluarea si monitorizarea serviciilor sociale pe baza standardelor de calitate si de cost in vederea acordarii licentei de functionare;

m) organizarea si asigurarea serviciilor de stabilire, evidenta si plata a beneficiilor de asistenta sociala;

n) organizarea si asigurarea unui sistem de evidenta si evaluare a persoanelor care  primesc  beneficii  de asistenta sociala;

o) asigurarea furnizarii informatiilor necesare realizarii politicilor si strategiilor in domeniul asistentei sociale, relatii de munca, securitate si sanatate in munca si supravegherea pietei;

p) facilitarea accesului persoanelor indreptatite, potrivit legii, la beneficiile de asistenta sociala precum si la serviciile sociale;

q) gestionarea eficienta a resurselor umane si materiale in domeniul sau de activitate;



In mod concret, s-a decis ca Inspectia Muncii si Agentia de Plati si Inspectie Sociala sa devina o singura institutie, care sa actioneze mai eficient in domeniul relatiilor de munca si securitatii sociale.

Pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice a fost data publicitatii, in urma cu cateva luni, informarea de presa ce doreste clarificarea demersurilor de infiintare a Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala.

"Dorim ca, prin urmatoarele precizari, sa raspundem dezinformarilor aparute, in ultimele zile, in spatiul public si sa explicam mai detaliat avantajele clare ale comasarii a doua institutii pentru formarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala.

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) precizeaza ca infiintarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala, prin comasarea Inspectiei Muncii si a Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, respecta legislatia in vigoare si conventiile internationale la care Romania a aderat in domeniile munca si securitate sociala.", se precizeaza in cadrul informarii de presa.

Decizia de infiintare a acestei noi agentii are la baza dorinta de sporire a eficientei si optimizarea activitatilor de control in domeniul relatiilor de munca, al sanatatii si securitatii in munca, in domeniul social.

"Astfel, prin crearea unei institutii unice, care sa coordoneze domeniile mai sus mentionate, se propune alinierea la principiile europene in domeniu, in vederea intaririi capacitatii administrative. Mai mult, prin managementul unitar al bazelor de date din domeniile muncii si beneficiilor sociale se asigura un control riguros asupra beneficiarilor de asistenta sociala, cat si asupra angajatorilor si angajatilor, in vederea eliminarii fraudelor.", se mentioneaza in cadrul informarii de presa.

In urma comasarii celor doua institutii, functionarii care activeaza in cadrul lor nu vor fi afectati.

Nu in ultimul rand, in cadrul informarii de presa se precizeaza faptul ca infiintarea acestei noi institutii s-a concretizat dupa o serie de deficiente constatate de Curtea de Conturi. Aceste deficiente au demonstrat sa sistemul actual nu este aficient si ca se lucreaza mai mult de efect si mai putin pe cauza, respectiv preventie.

Conform comunicatului, noua structura urmareste intarirea capacitatii actului de control. Inspectorii vor detine atributii noi si drepturi mult mai bine conturate. Per total, se va asigura controlul aplicarii unitare a legislatiei specifice in vigoare.



sursa: www.mmuncii.ro - Comunicat de presa

Proiect de lege

Motivul Emiterii Actului Normativ







Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Agentia Nationala pentru Inspectia Muncii si Securitate SocialaInspectie SocialaInspectia Muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 10 August 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Tot ce trebuie sa stiti despre infiintarea Agentiei Nationale pentru Inspectia Muncii si Securitate Sociala Nota: 4.25 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Tichete De Masa Neluate La TimpIntrebare: buna ziua, ma numesc dana si am lucrat la firma x aproape 2 ani de zile .in data de 19 feb 2019 am plecat de la angajator cu demisia la zi cu acordul ambelor parti ,iar angajatorul mi-a zis ca nu mai primesc tichetele de masa pt ca nu am respectat preavizul si legea prevede ca acordarea tichetelor de masa ramane la latitudinea angajatorului daca vrea sa mi le dea sau nu .in ceea ce priveste salariul mi-a zis ca in termen de 90 de zile legea prevede sa mi-l dea .vreau sa stiu daca este legal si c
 

Raspuns: am inteles .atunci la ce a facut referire cu cele 90 de zile ?si cu tichetele de masa cum ramane ?... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]