Se estimeaza ca in perioada imediat urmatoare circa 700.000 de romani vor fi in cautarea unui loc de munca. Aproape 400.000 de contracte incetate fusesera inregistrate la 21 mai, conform datelor afisate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Guvernul pregateste un program prin care sa plateasca timp de cel putin 3 luni un procent de 30% din salariul brut pentru acele firme care vor face angajari in perioada aceasta. Mai mult de atat, in functie de categoria angajata, procentul din salariul brut, finantat de stat, va creste.
Astfel, procentul finantat va fi mai mare in cazul companiilor care angajeaza tineri absolventi sau persoane aflate aproape de varsta de pensionare, informeaza Mediafax. Potrivit aceleiasi surse, angajatorii vor fi obligati sa mentina contractul de munca pentru inca o perioada de timp dup ace nu va mai primi subventia de la stat.
Subventiile sunt finantate prin fonduri europene in urma adoptarii de catre Uniunea Europeana a unui instrument de sprijin temporar pentru atenuarea riscului de somaj, conform sursei citate. UE va acorda imprumuturi statelor membre in vederea sprijinirii persoanelor care doresc sa se angajeze si mentinerii locurilor de munca deja active.
”Prin intermediul acestui program, tarile membre pot accesa sume importante de bani, cu conditia oferirii unor garantii. Romania trebuie sa ofere o garantie de pana la 400 milioane euro si va beneficia, conform calculelor noastre, de o suma intre trei miliarde de euro si cinci miliarde de euro”, a declarat Ludovic Orban, potrivit Mediafax.
Ministerul Muncii reaminteste ca Guvernul Romaniei a decis sa sprijine salariatii angajatorilor aflati in
somaj tehnic prin acoperirea integrala a fondurilor aferente. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face acest demers pentru informarea corecta si completa a opiniei publice.
“Astfel, angajatorii care au salariati prin Contracte Individuale de Munca (CIM) si pe care i-au inregistrat in REVISAL ca intrand in somaj tehnic se vor adresa agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social.
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala din judetul in care au inregistrat activitatea.
Intreaga comunicare intre solicitanti si institutiile vizate, respectiv solicitarile si depunerea documentelor, se face prin posta electronica.
Mai multe informatii sunt disponibile in paginile de internet ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, respectiv Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala”, transmite Ministerul Muncii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<