SSM: Erori ce pot sa apara in procesul de evaluare a riscurilor

SSMevaluarea riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand se efectueaza evaluarea riscurilor pot sa apara erori cum ar fi:

1. Nu este implicata o echipa in evaluarea riscurilor sau nu sunt implicati  si angajati cu cunostinte practice ale procesului de munca.

2. Nu este desemnata o persoana competenta pentru a evalua riscurile.

3. In evaluare nu sunt implicati angajatii si/sau reprezentantii lor.

4. Expertii in evaluarea riscului nu sunt familiarizati cu intreprinderea.

5. Nu se iau in considerare in identificarea riscurilor, factorii psihosociali si factorii organizationali.

6. Nu se ia in considerare faptul ca pericolele si factorii de risc pot avea cauze multiple.

7. Pot fi neglijate sau ignorate  efectele pe termen lung (ex.  factorii mentali), precum şi riscuri care nu sunt usor de observat (ex. cele cauzate de  substante chimice,  expunerea la niveluri ridicate de zgomot ).

8. In evaluare se bazeaza pe proceduri de lucru, manuale, etc.. fara a implica si lucratorul.

9. Se tine seama numai de riscurile care se afla in lista de identificare a factorilor de risc.

10. Se trec cu vederea locuri de munca secundare (ex. lucrari de intretinere sau curatare).

11. Nu se iau in considerare riscurile specifice grupurilor sensibile la riscuri (femeile  gravide, lehuzele sau femeile care alapteaza, tinerii, persoanele cu disabilitati,etc..).

12. Procesul de evaluare nu se iau in calcul accidentele de munca, incidentele periculoase  care au avut loc precum si bolile profesionale declarate.

13. Nu se tine cont de gravitatea riscului in stabilirea prioritatilor privind masurile de prevenire si protectie ce trebuie luate.

14. Nu se urmareste suficient eficienta masurilor luate in eliminarea sau diminuarea riscului (dupa caz).

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSMevaluarea riscurilor

Data aparitiei: 05 Septembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: Erori ce pot sa apara in procesul de evaluare a riscurilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]