SSM: Erori ce pot sa apara in procesul de evaluare a riscurilor

05 Septembrie 2013
05 Septembrie 2013
SSMevaluarea riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand se efectueaza evaluarea riscurilor pot sa apara erori cum ar fi:

1. Nu este implicata o echipa in evaluarea riscurilor sau nu sunt implicati  si angajati cu cunostinte practice ale procesului de munca.

2. Nu este desemnata o persoana competenta pentru a evalua riscurile.

3. In evaluare nu sunt implicati angajatii si/sau reprezentantii lor.

4. Expertii in evaluarea riscului nu sunt familiarizati cu intreprinderea.

5. Nu se iau in considerare in identificarea riscurilor, factorii psihosociali si factorii organizationali.

6. Nu se ia in considerare faptul ca pericolele si factorii de risc pot avea cauze multiple.

7. Pot fi neglijate sau ignorate  efectele pe termen lung (ex.  factorii mentali), precum şi riscuri care nu sunt usor de observat (ex. cele cauzate de  substante chimice,  expunerea la niveluri ridicate de zgomot ).

8. In evaluare se bazeaza pe proceduri de lucru, manuale, etc.. fara a implica si lucratorul.

9. Se tine seama numai de riscurile care se afla in lista de identificare a factorilor de risc.

10. Se trec cu vederea locuri de munca secundare (ex. lucrari de intretinere sau curatare).

11. Nu se iau in considerare riscurile specifice grupurilor sensibile la riscuri (femeile  gravide, lehuzele sau femeile care alapteaza, tinerii, persoanele cu disabilitati,etc..).

12. Procesul de evaluare nu se iau in calcul accidentele de munca, incidentele periculoase  care au avut loc precum si bolile profesionale declarate.

13. Nu se tine cont de gravitatea riscului in stabilirea prioritatilor privind masurile de prevenire si protectie ce trebuie luate.

14. Nu se urmareste suficient eficienta masurilor luate in eliminarea sau diminuarea riscului (dupa caz).

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]