Principalele forme ale activitatii de prevenire sunt:
- reglementarea,
- avizarea,
- autorizarea,
- acordul,

Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta

Legis Plus Legislatia Muncii

Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- atestarea,
- recunoasterea,
- desemnarea,
- supravegherea pietei,
- controlul,
- asistenta tehnica de specialitate,
- informarea preventiva a autoritatilor, organismelor, factorilor implicati si a populatiei, precum si pregatirea acestora pentru situatii de urgenta,
- coordonarea serviciilor voluntare, publice si private, pentru situatii de urgenta,
- auditul de supraveghere a persoanelor fizice si juridice atestate,
- constatarea si sanctionarea incalcarilor prevederilor legale.
Domeniile specifice activitatii de prevenire sunt:
- verificarea respectarii actelor normative si a reglementarilor privind apararea impotriva incendiilor si protectia civila la proiectarea, executarea, exploatarea si postutilizarea constructiilor, instalatiilor si amenajarilor;
- identificarea si evaluarea riscurilor teritoriale din judet/municipiul Bucuresti;
- verificarea organizarii activitatii privind identificarea si evaluarea riscurilor pe timpul exploatarii constructiilor, instalatiilor si amenajarilor;
- verificarea aplicarii conceptiei de aparare impotriva incendiilor si de protectie civila in scopul mentinerii riscurilor in limite acceptabile;
- controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, materiale radioactive si munitie neexploatata;
- coordonarea si controlul realizarii pregatirii si instruirii specifice a populatiei si a salariatilor, a modului de asimilare de catre acestia a regulilor si masurilor specifice, precum si a comportamentului in cazul unei situatii de urgenta;
- indrumarea, controlul si coordonarea serviciilor voluntare, publice si private, pentru situatii de urgenta;
- informarea si educarea preventiva a populatiei;
- solutionarea petitiilor si sesizarilor in domeniul specific.