Greu de crezut, insa realitatea sta ca o dovada de netagaduit: unii manageri acorda bonusuri pentru incompetenta. Astfel, circa 25% din managerii din America de Nord acorda prime angajatilor cu rezultate slabe si care nu-si ating obiectivele.
Acest fenomen se produce deoarece in nenumarate cazuri unii sefi considera ca fiind o sarcina grea sa le explice salariatilor de ce nu ar trebui sa mai primeasca bonusuri, potrivit unui studiu realizat pe baza unui sondaj de firma de consultanta pentru resurse umane Towers Watson, citat de Mediafax.
Totodata, 18% din managerii nord-americani nu reusesc sa stabileasca criterii clare pentru acordarea bonusurilor.
"Este usor pentru un manager sa spuna "Ai avut un an grozav", dar este dificil sa poarte discutiile despre neacordarea bonusurilor", a declarat Laura Sejen, de la Towers Watson.
Criteriile prea dure de performanta pentru acordarea de bonusuri pot avea un impact negativ asupra conducerii si moralului angajtilor, insa plata de prime celor care nu le merita nu este, de asemenea, indicata.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
"Este o mare palma peste fata angajatilor care muncesc mult pentru a asigura succesul afacerii. Acestia se vor intreba: De ce sa muncesc din greu daca pot sa pierd vremea si sa primesc si bonus?", afirma Tim Sackett, presedinte al HRU Technical Resources, firma de servicii pentru angajatorii din IT si inginerie.
Sursa: Mediafax