SSM: OiRA - noul proiect online interactiv de evaluare a riscurilor

14 Iunie 2013
14 Iunie 2013
SSMproiectul OiRAevaluarea riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


OiRA: instrumente gratuite si simple pentru un proces simplu de evaluare a riscurilor

Evaluarea riscurilor este un prim pas esential in prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale. OiRA - proiectul online interactiv de evaluare a riscurilor - faciliteaza acest proces. Acesta pune la dispozitie resursele si know-how-ul necesar pentru a permite microintreprinderilor si intreprinderilor mici sa isi evalueze singure riscurile. Disponibile gratuit pe internet, instrumentele OiRA sunt usor de accesat si de utilizat. OiRA ofera o solutie pas cu pas pentru procesul de evaluare a riscurilor, incepand cu identificarea riscurilor de la locul de munca, trecand apoi prin procesul de punere in aplicare a unor masuri preventive si, in final, la monitorizarea si raportarea riscurilor.

Ce este OiRA?

OiRA a fost creat pentru a pune la dispozitie instrumente usor de utilizat, care sa ghideze microintreprinderile si intreprinderile mici in cadrul procesului de evaluare a riscurilor. Software-ul OiRA dezvoltat de EU-OSHA in 2009, si utilizat incepand din 2010, se bazeaza pe un instrument olandez de evaluare a riscurilor, cunoscut ca RI&E, care s-a dovedit a fi foarte eficient si usor de utilizat. Obiectivul este ca OiRA sa urmeze exemplul national olandez si sa aiba un succes similar la nivel european.
Care este ideea care sta la baza OiRA?

Evaluarea riscurilor este baza oricarei abordari in materie de gestionare a sanatatii si securitatii si este esentiala pentru crearea unui loc de munca sigur si sanatos. Recunoscand importanta evaluarii riscurilor, Strategia Comunitatii Europene privind sanatatea si securitatea in munca 2007-2012 a impus dezvoltarea unor instrumente simple care sa contribuie la facilitarea procesului de evaluare a riscurilor. OiRA a fost creat chiar in acest scop.

Facilitand evaluarea riscurilor, OiRA are ca scop cresterea numarului microintreprinderilor si intreprinderilor mici care isi evalueaza riscurile si imbunatatirea calitatii evaluarilor acestora. Instrumentele ajuta intreprinderile sa inceapa (sau sa imbunatateasca) procesul de evaluare a riscurilor. Astfel, instrumentele OiRA pot ajuta intreprinderile sa devina mai competitive, de exemplu, prin reducerea costurilor generate de bolile profesionale si prin minimizarea riscurilor de accidente, precum si sa isi imbunatateasca la nivel general conditiile de munca si performantele organizationale.

De ce ar trebui utilizat OiRA?

Cum functioneaza OiRA?

Cum poate fi accesat OiRA

Implicarea partenerilor sociali si a autoritatilor nationale

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]