Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Instruirea in domeniul situatiilor de urgenta in cadrul firmei cu un singur angajat

instruire situatii urgentassm 2017ssm angajatori
Indiferent daca o companie are un singur angajat sau o suta, este demn de mentionat ca legislatia in vigoare se aplica tuturor angajatorilor.

Actul normativ care reglementeaza aspectele referitoare la instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta (SU) este Ordinul MAI nr. 712/2005.
 
Aveti un numar redus de salariati? Nu stiti cum ar trebui sa se desfasoare in cazul instruirii in situatiile de urgenta?


Vom analiza o situatie prezentata pe PortalSSM.ro: "Firma desfasoara numai activitati de prestari servicii catre terti si are un singur angajat. Va rog sa precizati cum se procedeaza in acest caz cu instruirea in domeniul Situatiilor de urgenta (cine o efectueaza, cine verifica, cine intocmeste tematica etc.) si daca este necesar sa fie intocmite documentele precizate la art. 20 alin. 2 din OMAI 163/2007, avand in vedere ca sediul firmei este intr-una din camerele unui apartament de locuit."


Orice angajator ar trebui sa fie familiarizat cu faptul ca instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta se face la angajare si periodic si se realizeaza prin urmatoarele categorii de instructaje:

instructajul introductiv general;  
instructajul specific locului de munca; 
instructajul periodic;  
instructajul pe schimb, acolo unde situatia o impune; 

(...)  
 

Pot fi desemnate sa execute instructaje in domeniul situatiilor de urgenta urmatoarele categorii de personal:

a) persoanele cu atributii de conducere in cadrul unitatii, al departamentului, compartimentului sau al sectorului de activitate ori sefii locurilor de munca in care este prevazut un asemenea instructaj;
b) cadrele tehnice din domeniul apararii impotriva incendiilor sau personalul de specialitate in domeniul protectiei civile (inspectori de protectie civila);
c) sefii serviciilor voluntare/private de urgenta; 
 
Daca nu au capabilitatea necesara si personal de specialitate, pentru instruirea propriilor salariati in domeniul situatiilor de urgenta, patronii firmelor pot incheia contracte ori conventii cu persoane fizice sau juridice care indeplinesc conditiile:

a) sunt bine pregatite profesional;
b) cunosc problematica specifica domeniului managementului situatiilor de urgenta;
c) poseda calitati psihopedagogice si atestatele prevazute de lege. 
 
IMPORTANT! Aceasta practica este si mai rentabila din punct de vedere financiar. 
 
Categoriile de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu sunt stabilite prin HG nr. 571/2016.


Sursa: PortalSSM

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
instruire situatii urgentassm 2017ssm angajatori

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Instruirea in domeniul situatiilor de urgenta in cadrul firmei cu un singur angajat Nota: 4.9 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Deces salariat. Data incetarii CIM este data decesului salariatului indiferent de data la care certificatul este comunicat angajatoruluiIntrebare: Un salariat care se afla in concediu medical a decedat dar nu a anuntat nimeni decesul, prin urmare pe luna mai nu am nici certificat de concediu medical si nici nu i-am incetat contractul? Cum procedez, ii inregistrez retroactiv incetarea contractului si perioada fara certificat medical o trec ca zile fara plata?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Proiect cu masuri destinate angajatilor si angajatorilor in contextul determinat de raspandirea coronavirusuluiIntrebare: Incepand cu 1 iunie vrem sa reactivam contractele care momentan sunt in somaj tehnic, Stiu,ca statul va suporta o scutire de 40% pana la sfarsitul anului, iar daca angajam persoane din somaj 30%. Va rog sa imi spuneti care este procedura pentru a beneficia de aceasta scutire. Si anume ma intereseaza de unde recuperam procentul de 40% respectiv 30%, care presupun ca inseamna taxe. Si daca este valabil si in cazul nostru, companie de IT, care in momentul acesta avem CIM-urile suspendate, iar cu 1...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]