Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Instruirea in domeniul situatiilor de urgenta in cadrul firmei cu un singur angajat

instruire situatii urgentassm 2017ssm angajatori
Indiferent daca o companie are un singur angajat sau o suta, este demn de mentionat ca legislatia in vigoare se aplica tuturor angajatorilor.

Actul normativ care reglementeaza aspectele referitoare la instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta (SU) este Ordinul MAI nr. 712/2005.
 
Aveti un numar redus de salariati? Nu stiti cum ar trebui sa se desfasoare in cazul instruirii in situatiile de urgenta?


Vom analiza o situatie prezentata pe PortalSSM.ro: "Firma desfasoara numai activitati de prestari servicii catre terti si are un singur angajat. Va rog sa precizati cum se procedeaza in acest caz cu instruirea in domeniul Situatiilor de urgenta (cine o efectueaza, cine verifica, cine intocmeste tematica etc.) si daca este necesar sa fie intocmite documentele precizate la art. 20 alin. 2 din OMAI 163/2007, avand in vedere ca sediul firmei este intr-una din camerele unui apartament de locuit."


Orice angajator ar trebui sa fie familiarizat cu faptul ca instruirea salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta se face la angajare si periodic si se realizeaza prin urmatoarele categorii de instructaje:

instructajul introductiv general;  
instructajul specific locului de munca; 
instructajul periodic;  
instructajul pe schimb, acolo unde situatia o impune; 

(...)  
 

Pot fi desemnate sa execute instructaje in domeniul situatiilor de urgenta urmatoarele categorii de personal:

a) persoanele cu atributii de conducere in cadrul unitatii, al departamentului, compartimentului sau al sectorului de activitate ori sefii locurilor de munca in care este prevazut un asemenea instructaj;
b) cadrele tehnice din domeniul apararii impotriva incendiilor sau personalul de specialitate in domeniul protectiei civile (inspectori de protectie civila);
c) sefii serviciilor voluntare/private de urgenta; 
 
Daca nu au capabilitatea necesara si personal de specialitate, pentru instruirea propriilor salariati in domeniul situatiilor de urgenta, patronii firmelor pot incheia contracte ori conventii cu persoane fizice sau juridice care indeplinesc conditiile:

a) sunt bine pregatite profesional;
b) cunosc problematica specifica domeniului managementului situatiilor de urgenta;
c) poseda calitati psihopedagogice si atestatele prevazute de lege. 
 
IMPORTANT! Aceasta practica este si mai rentabila din punct de vedere financiar. 
 
Categoriile de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu sunt stabilite prin HG nr. 571/2016.


Sursa: PortalSSM


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
instruire situatii urgentassm 2017ssm angajatori

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Ianuarie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Instruirea in domeniul situatiilor de urgenta in cadrul firmei cu un singur angajat Nota: 4.9 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Zile Concediu Odihna Neefectuate La Data Intrarii In Concediu Crestere CopilIntrebare: Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. M-ar interesa sa stiu ce se intampla cu zilele de concediu de odihna aferente anului in care persoana angajata intra in concediu crestere copil. Le poate efectua in anul revenirii in activitate, chiar daca trec cele 18 luni (a intrat in concediu in luna noiembrie 2017, a reluat activitatea in iulie 2019)? Multumiri anticipate!
 

Raspuns: Buna ziua, salariata va avea dreptul la efectuarea zilelor de concediu ramase anterior intrarii in C... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]